Gå til innhold

Discovery 4 feilmelding - begrenset ytelse


TrondBr

Anbefalte innlegg

Hei

 

2011 Disco 4. "Begrenset Ytelse" -lampen har feilaktig lyst i årevis, uten at jeg har brydd meg noe om det. Nå som jeg skal selge bilen forsøker jeg og få bukt med den, men har ikke lyktes. Siste sjanse var å bytte vannmåleren til dieselfilteret, men det hjalp heller ikke. Det er nå ingen underliggende feilmeldinger.

 

Noen som har opplevd lignende og har noen tips til hvor feilen kan ligge? Bare for å understreke det, bilen går altså som ei klokke. Ingen begrenset ytelse, det er kun den hersens lampa som lyser.

 

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags feilkodeleser bruker du? Om det ikke er en som er tilpasset LR, så kan det hende at det er noen feilmeldinger du ikke ser, og/eller ikke greier å slette.

 

Hadde vel et tilsvarende problem på min D4 for noen år siden. Fikk rød lampe i dashen og feilmelding. Det _var_ redusert ytelse, helt til bilen ble startet på nytt, men feilmeldingen forsvant ikke.

 

Jobbet i Stockholm på den tiden, og et LR-verksted der hadde vært borti problemet tidligere. Løsningen var visstnok å slette alle feilmeldinger, og oppdatere firmware før man startet bilen igjen. Har ikke hatt problemet etter det. Dvs - jeg har hatt feilmeldinger og redusert ytelse et par ganger, men da har det enten vært en årsak til det, eller så har det forsvunnet etter sletting av feilkoder (med IIDTool) :)

 

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...