Gå til innhold

D2 lydisolering -


Anbefalte innlegg

River ut all innredning i D2 for en etterlengtet gjennomgang og opprydding, og tenker at når jeg først er igang så benytter jeg muligheten til å lydisolere gulv, vegger og tak.

Spørsmålet er; hvilke lydisoleringesmatter kan anbefales til en fornuftig /normal pris?

Hvor kjøper man slikt?

 

JE

 

D2gulv.jpg

Endret av JEJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema artikkel 36-9224 eller 36-9225 har jeg tro på i det området du viser.  Det er en Alu/butyl matte samme  som f.eks Dynamat (som er myye dyrere).  Lett å jobbe med og har god vedheft.  Du å nok jobbe litt med mattene for å få dem til å følge alle konturene i bildet, men jeg tror det er mulig.  Du kan kutte bitene sånn lime-jobben krever, om det blir noen skøyter betyr mindre for effekten.

 

Min Defender gikk ned 20dB (målt med en gratisapp) ved bruk av disse mattene.  Montert i dører, dørk, setekasse og bakvegg.  Torpedovegg og innertak gjenstår.  Stor og merkbar før-og-etter effekt av dette, etter egen erfaring.

 

Det kan gjerne legges inni panseret også, men det er ikke merkbart inni kupeen.  Det kan ha litt virkning om man lytter /måler utenfor bilen, over panseret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...