Gå til innhold

Servoolje lekkasje 2010mod D4. HJELP!


Ruffykid

Anbefalte innlegg

Hei! Har en D4 som lekker servo-olje. For noen år siden byttet jeg 2stk bitte småe O-ringer og lekkasjen stoppet nesten helt. Nå har den kommet tilbake men ut i fra det jeg har funnet ut så er det ikke fra samme plass. Er usikker på eksakt hva som er skadet men etter en sjekk så så jeg hvor det drapp fra. Se vedlagte bilder. Noen som vet hvordan jeg får utbedret dette?

Takk på forhånd :)

Disco11.jpg

disco12.jpg

disco13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekket mot rammenummeret ditt hvis du skal bestille noe. Jeg byttet nettopp slangen som går fra pumpen og ned der du viser til og ingen av de to rørene er skrudd fast med nipler som vist i lenkene over. Bildet ditt ligner veldig på min D4 og løsner du skruen så løsner du også begge rørene (platen sitter fast i røret fra pumpen og holder også det andre røret på plass). 

 

Tror det var grønne o-ringer og tipper du kan finne erstatninger hvis du bare vet hvilke type man trenger, og dimensjon...

 

 

lr4work (2).jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, motom skrev:

Ville sjekket mot rammenummeret ditt hvis du skal bestille noe. Jeg byttet nettopp slangen som går fra pumpen og ned der du viser til og ingen av de to rørene er skrudd fast med nipler som vist i lenkene over. Bildet ditt ligner veldig på min D4 og løsner du skruen så løsner du også begge rørene (platen sitter fast i røret fra pumpen og holder også det andre røret på plass). 

 

Tror det var grønne o-ringer og tipper du kan finne erstatninger hvis du bare vet hvilke type man trenger, og dimensjon...

 

 

lr4work (2).jpg

 

Hei!

Ja det ser ut som det er de to rørene der ja! Er det slik at jeg kan løsne den bolten som holder fast den metalplata som rørene er tredd inni for å se om O-ringer på de to rørene er ødelagt? Eller mener du at rørene bør byttes i sin helhet? Når jeg var under bilen å sjekka nå var det mye slark på spesielt ett av de rørene i gjennomføringen på plata... om du skjønner ? :) Lagt ved et filmklipp selv om det ikke viser slarket på plata så ser du at rørene er ganske løs..

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Timo@ skrev:

Ja, de rørene der, er det de du bytta? kan du se på vedlagt bilde og filmsnutten om det er de samme du hadde lekkasje på? Isåfall, hvordan var jobben? :)

Takk!

disco12.jpg

8 minutter siden, Hanslr skrev:

Har liggende begge disse rørene nye, de passet ikke på min D3, så tror de passer til D4. Kan finne delenummer om du er interessert.

Hei! Ja gjerne e om du kan finne det, er absolutt interresert om det viser seg at jeg bør/er nødt til å bytte rørene ja! Kommer de med O-ringer montert på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du trenger å bytte rørene så frem flensen på den ene ikke er slitt (burde ikke være noe grunn til det). Du har vel tatt av dekselet under allerede så sjekk om skruen er løs?!

 

Platen sitter som sagt fast i det ene røret og det andre røret har en liten flens som platen holder det nede med. Er det i orden så er det bare bytte o-ringer.

 

obs! løsner du rørene vil det nok renne ut en del olje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 11.5.2021 den 16.21, motom skrev:

Tror neppe du trenger å bytte rørene så frem flensen på den ene ikke er slitt (burde ikke være noe grunn til det). Du har vel tatt av dekselet under allerede så sjekk om skruen er løs?!

 

Platen sitter som sagt fast i det ene røret og det andre røret har en liten flens som platen holder det nede med. Er det i orden så er det bare bytte o-ringer.

 

obs! løsner du rørene vil det nok renne ut en del olje :) 

Hei motom! Noe tips om hvordan enklest komme til den bolten som holder fast platen? Det var så trangt og vanskelig å komme til fra undersiden, eller er det eneste måten å få løsnet den bolten? Har skaffet meg O-ringer som jeg tror/håper er de rette.. (LR020210 og LR009346) Vet du noe om de?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som riktige o-ringer, ref lrcat dot com

 

Løsner du beskyttelsesplaten under bilen så kommer du relativt lett til bolten men du jobber litt i blinde så sikkert ikke super enkelt.

Røret med platen på kan du løfte opp, bøye til siden og komme til, men det andre røret er jeg usikker på hvordan du løsner i andre enden for å få byttet o-ringen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...