Jasswass Skrevet 8. mai 2021 Del Skrevet 8. mai 2021 (endret) Butta clutch og svinghjul i dag. Trodde jeg hadde et stort problem men det var det ikke likevel. Juhu! Endret 8. mai 2021 av Jasswass No problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. mai 2021 Del Skrevet 8. mai 2021 Det er mange muligheter. Alt fra delefeil til mekanikerblemme. Uansett må det ut igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 8. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2021 (endret) Var ei kranglete fordelingskasse som hadde låst seg i N...justere stag og alt er bra! Og beklager lavt-blodsukker-posting :-) Etter en testtur så kan det virke som det trengs en ny luftings an kløtsjen. Funker, men er litt hard å få i gir. Endret 8. mai 2021 av Jasswass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. mai 2021 Del Skrevet 9. mai 2021 Smurt splines på aksel/lamellplate og foring svinghjul/inngående aksel? Noen ganger trengs bare litt innkjøring til pga skjegget på lamellplata. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. mai 2021 Del Skrevet 9. mai 2021 Har et par bilder av usmurt lamellplate og inngående giraaksel. Det ble diskutert litt her og ekspertene andre steder var uenige. Men tror det blir smøring på alle etter å ha sett bildene. Må bare snakke med fotoutleggeren min så blir det bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 9. mai 2021 Del Skrevet 9. mai 2021 Overvekten av produsenter og eksperter sier det skal smøres - tynt med fett - og bare på splinsen på inngående aksel, ikke splinsen i plata. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 9. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2021 Jeg hadde på et passelig lag fett på akslingen. Det virks fornuftig der og da. Bra for meg da :-) Og hvorsan lufter dere kløtsjhydraulikken mest effektivt? (aleine altså...dårlig med mekkehjelpere her om dagen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Noen klarer å sette pumpa med luftenippel ned på enkelte Lr. Har du ikke suger eller andre hjelpemidler kan disse prøves: Lag deg noe som kan settes mellom clutchpedal tråkket i bunn og setekant eller liknende. Et par pump på pedalen bygger opp trykk i anlegget,hold pedal inne og lås den i gulvstilling. Gli så ned under bilen eller panseret og lukk opp lufteskruen og slipp ut trykket. Lukker du for tidlig blir det mange turer ut og inn av bilen. Lukker du for sent kommer det inn luft igjen. Noen sverger til slange på luftenippel ned i flaske med litt bremsevæske i. Bare så det dekker utløpet på slangen. Full beholder oppe full,lukk opp luftenippel,pump ca 5 x og lukk nippel igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 10. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2021 (endret) Takkar. Har en sånn suger fra biltema, men syns den var bare sånn passe for bremser. Fryktelig treg. Er en del mindre rørlengde på kløtsjen, så mulig det funker bedre der. 10 timer siden, gautes skrev: Noen klarer å sette pumpa med luftenippel ned på enkelte Lr. Er det egentlig noe i veien for å sette slaven med luftenippel ned? Kan ikke se at det skal gjøre noen forskjell om punktet lufta skal ut er nesten helt nederst i systemet eller helt nederst. Det skal ikke være noe problem å få til i hvertfall. Er bare en ørliten justering av røret som skal til. Blir i så fall mye lettere å komme til luftenippelen. Endret 10. mai 2021 av Jasswass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 22 minutter siden, Jasswass skrev: Takkar. Har en sånn suger fra biltema, men syns den var bare sånn passe for bremser. Fryktelig treg. Er en del indre rørlangde på kløtsjen, så mulig det funker bedre der. Jeg har en vakuumlufter sik sjøl og synes den fungerer veldig bra. Jeg lærte et triks på Youtube med å sette gjengetape på luftenippelen, da suges det ikke falsk luft langs gjengene. En gammel mekaniker kom med råd da jeg skulle lufte Range Roveren jeg hadde; lange seige tråkk og venting mellom var hans metode. Det fungerte det den gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 10. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2021 7 timer siden, Vidar S skrev: Jeg lærte et triks på Youtube med å sette gjengetape på luftenippelen, da suges det ikke falsk luft langs gjengene. Lurt. Det skal testes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Fett er enkelt å gnu på. Jeg pumper rolig på pedalen samtidig som vakumlufteren går. Og luftenippel nederst vanskeliggjør lufting ja. Men man trenger ikke lufte om man bytter clutch heldigvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 RRc hadde noen modeller med vibrasjonsdemper på clutchhydraulikklinja. Helvete å lufte og lekkasjer forekom. Pleide å fjerne dem ved slike jobber. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 10. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2021 2 timer siden, lafterolf skrev: Men man trenger ikke lufte om man bytter clutch heldigvis. Har bytta slaven også, så derfor behov :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.