Gå til innhold

Er toppen røket på min 300 tdi? Invitasjon til synsing


journeyman

Anbefalte innlegg

Har tatt av toppen fordi pakningen gav opp. Etter å ha vasket toppen målte jeg den i henhold til spesifikasjonen for å sjekke om den har vridd seg. Det har den ikke. Men under inspeksjonen oppdager jeg noe som likner på en sprekk i metallet. Har ingen erfaring med dette, så jeg er usikker på om dette er nok til at jeg bare skal kassere den, eller om den kan brukes igjen.

 

Er det noen her på forumet som har litt erfaring å bidra med setter jeg pris på det.

 

bilde.png

 

hmnBnfZFGhz5GzvPm_gb5t7NSfJWXlWtiDuaEwJU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt vanskelig å vurdere ut i fra et bilde - men om det er en faktisk sprekk i metallet så vil jeg nok helle mot at toppen er kass.

 

Ellers enig med lafte om at man ikke veit helt sikkert før man eventuelt har fått planet den og sett tingenes sanne tilstand. Dette er vel ikke stedet hvor en topp normalt sprekker, men etter alt som TD5 toppene på min har gjort så skal man aldri avskrive noe selv om det dukker opp på rare steder - topper kan sprekke på de merkeligste vis..

 

Men MTP prisen på en ny, så er det vel ikke feil å dure oppom et sylinderverksted og be dem ta en titt? - de har jo et betraktelig skarpere og mere erfarent øye for slikt.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på hva som er sagt i tråden og de rådene jeg har fått fra andre plasser er konklusjonen at toppen ikke er brukbar og kasseres.

 

Ser at Turner Engineering selger komplette topper for £455 + moms og frakt. Vet ikke om det er mulig å få tak i disse toppene billigere, men spagetti er jo fremdeles rimelig så jeg overlever nok.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...