Gå til innhold

Gnissing i hjul/ bremser


lrsg

Anbefalte innlegg

Merket en ulyd på Disco'en i dag, nærmere bestemt en metallisk gnissing fra venstre bakhjul (tror jeg, kan pr nå ikke helt utelukke at det er forhjulet). Rytmen i lyden følger rotasjonen på hjulet, varierer i styrke, mest hørbar i fart mellom 30-60 km/t på rett strekning. Den opphører ved bremsing. Ingen varmgang i noen bremser og ingen unormale merker på bremseskiven. Parkbremsen fungerer som den skal og det er heller ingen feilkoder. Har ikke rukket å undersøke mer, men tenkte det var verdt å spørre her om tips til hva som bør sjekkes før jeg går videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt på bremseklosser, "noe" som ligger i bremsene (innsiden?), hjullager eller noe med abs-ringen? 

Du ser det nok fort når du får av hjulet og kan dreie på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Lyden ble svakere og forsvant etter litt mer kjøring. 

Det kan vel ha vært en stein eller noe som har havnet bak bremseskjoldet eller i kalipperen og løsnet til slutt. Får se nærmere på det om det kommer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett- og vettskremt. Jeg hørte en rar klirrelyd da jeg røsket litt i dekket her om dagen (må jo det når man leser om andre som har lagerhavari osv). Igår fant jeg ut at det var et løst varmeskjold lengre inne, over ramma. Det får forbli løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...