Gå til innhold

2,7 TDV6 Uryddig tomgang


kulien

Anbefalte innlegg

Heisann

 

2,7 TDV6 i Disco 3 fra 2005 (reg des 04) og ca 250.000 på telleren

 

Startvillig og går godt, men jager veldig på tomgang og har en litt lurvete gange. Av og til synes jeg at jeg kan merke at den varierer litt på turtallet, typisk i 50-60 km/t, men dette er ikke plagsomt. Mest opptatt av at den sviver så uryddig, og den var ikke sånn før. 

 

Noen forslag til årsak? Ingen feilmeldinger avlest på IIDtool og EGR er blendet på denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at Kenneth på Strømmen Bil målte injektorene på min 2005 D3 for et års tid siden på eget initiativ som et ledd i hans teori om at noe av motorproblemene på disse bilene skyldes ujevne injektorer. På min var injektorene greit jevne, men det ble sagt at hvis den begynte å gå ujevnt på tomgang, burde jeg få injektorene sjekket igjen. Antar at det kan gjøres på IIDtool, og dermed er greit å sjekke ut. Det er visstnok ikke noe som nødvendigvis gir feilkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, begge deler skal være mulig å gjøre via IIDtool tror jeg, så jeg får ta en sjekk! 

 

Men hva vil det si hvis injektorene er ujevne? Skifte av injektorer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slik jeg oppfattet Kenneth, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...