Gå til innhold

D4 Kompressor stopper ikke


karsteb

Anbefalte innlegg

 

... men til slutt så stoppet den med "suspension fault". 

 

Skiftet kompressor og lufttank i dag (regnet med lekkasje på denne, tilsvarende som på D3´en), men neida - discoen fintet meg ut nok en gang med enda en feil jeg ikke har sett før - alt funker som det skal - opp og ned,  ingen feilmelding, finner ingen lekkasjer med lekkasjespray, bilen siger ikke. Men den nye kompressoren bare går og går - tar seg bare et par sekunders pause når jeg slipper ned fra off-road til vanlig...

 

Mistenker trykksensoren som sitter i midtre ventilblokk, LR084274. Når jeg napper strømpluggen ut av sensoren så stopper kompressoren med melding "suspension fault".  Kanskje noe mekanisk i sensoren bare har satt seg fast eller noe slik at den aldri gir høy nok trykkverdi... Det går tre ledninger til sensoren, antar pluss minus og sensordata. Er det noen som vet om dette er en spenningsgiver (typisk 0-10V) eller strømgiver (typisk 4-20mA)?

 

Intil videre har jeg nappet ut releet under panseret slik at kompressoren ikke går, men det er jo ikke så stilig i lengden da... 

 

Erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...