Gå til innhold

Varmeapparat forandrer seg i oppover/nedoverbakker


thamule

Anbefalte innlegg

Bilen blir aaaaaaldri varm om vinteren. Må ha termostaten på 25. Og så kjører ein opp ein bakke og så blir den kald (trur eg) og motsatt ned igjen. Eller så var det motsatt.

 

Webastoen fungerer, det vil sei den starter når bilen starter den. Det var med ein fjernkontroll på eine nøkkelen då eg kjøpte bilen, men den har aldri fungert mot webastoen.

 

Eg trur aldri eg har kjent at det kjem luft ut i baksetet.

Tenkte å skifte termostat, men er det noko anna feil når varmen forandrer seg heile tia og også oppover/nedoverbakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra tidligere poster å dømme kan det virke som en D4. 
 

Om du ikke har diagnoseapparat, bør du investere i et. Iidtool er fantastisk nyttig. Fort spart inn. F.eks webastoen kan jo bare ha gått i lås pga lav spenning eller lite drivstoff. Lett å slette koder, så er det oppe å går igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så vi er flere som har det litt sånn? Klaget på dette ifm. utbedringer i garantitiden, men ifølge LR skal det være slik at det veksler litt mellom varm og kald luft i kupeen. Fornøyd med svarte? Nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Høyland nevner her, så ville jeg begynt med å sjekke nivået på kjølevæske. D4 skal normalt bli veldig god og varm - med eller uten webasto.

 

Ellers kan det hende at du har en gretten steppermotor, men som det også har blitt nevnt tidligere her - få tatt en diagnose om du har passende nivå på kjølevæsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for innspel. Og beklager elendig oppfølging frå underteikna. Eg har BT IIDtool. Mistenker termostat jukser litt. Kjølevæskenivå ser ok ut. Mulig der er luft? Eg skiftet brennkammer for ei tid tilbake, mulig eg fikk luft i systemet den gang? Trur eg sender bilen på service og lar dei sjå på det.

 

Korleis ser eg om steppermotor går som dei skal med iidtool?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...