Gå til innhold

Grill oppfrisking. Lakk


Anbefalte innlegg

Fra tid til annen så får jeg hyggelige kommentarer om bilen uten direkte å be om det. En person anbefalte meg dog å friske opp den gamle plast grillen som var falmet etter  nesten 20 år i lyset. Han hadde hørt at det skal være et middel  på Biltema som får fram  den opprinnelig liknende farge. Alternativ er det noe middel olje  som frisker opp den "gamle" Defender grillen?

 

Defender 2002 mod. ca. 77000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulakkert plast kan friskes opp med varmluftpistol, brukes med forsiktighet. Det blir mer holdbart enn om man smører på noe.

Det mest holdbare man kan smøre på er Owatrol Polytrol, selges på de fleste malingsbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at vi brukte alltid skokrem til å friske opp dekk i min motorsykkeltid.

 

Nylig lest: Owatrol Polytrol skal visst være bra. Den er høyt elsket blant annet i AmCar miljøet. 

 

Takker så mye for svar.

Endret av LandRover
feilskrevet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Owatrol Polytrol har jeg spurt etter men foreløpig uten resultat. Derimot kom jeg over vaselin i dagligvarebutikken som også anbefales. Litt skeptisk var jeg, men du verden for et godt resultat. Grillen og dekselet rundt lys ser ut som  nye. Så får jeg se hvor lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det som fungerer best er nå å lakkere de på nytt i f.eks sort silkematt eller lignende. Da holder det seg i mange år.

Plasten blekner i sola og også pga bil vaske produkter, men lakken beholder fargen sin.

Selvfølgelig hvis de nettopp er satt inn med vaselin, ville jeg vel ventet litt med den jobben...

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...