Gå til innhold

Overhaling av bak-differensial


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Tok et oljeskift på differensialer nå. Transferkassa og fremre differensial så bra ut. Bak derimot....:blink: Der var pluggen full av spon og olja var sølvfarget og skitten med spon. Ikke et godt tegn i mitt hode. Jeg lurer på om den olja aldri har vært bytta - fant ingenting i service hefte og i kvitteringsbunken. 

 

Tror jeg kjører et kort intervall for å sjekke hvordan den ser it etter 2000 -3000 km. Så blir det vel overhaling, om ting ikke ser bedre ut. 

 

Hvem gjør overhalinger av disse? Gjør vanlige verksted sånt eller må bilen inn på girkasseverksted? Er det klønete å gjøre det selv uten å være utdanna mekanikker, men passe teknisk anlagt? 

 

 

34A4432D-6296-45AA-B605-F254EEF1F1B0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selges overhaling kit tror eg. 

Utfordringen er vel å få det skjimset rett.. Er vel noen toleranse mål ute å går... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe man gjør selv det der. Kjører litt med det og ser om det blir bedre. Mistenker jo at den olja aldri har vært bytta. 

 

Så tar jeg det derfra på høsten en gang etter neste inspeksjon. Er jo ingen ulyd eller svetting der bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...