Gå til innhold

Digital nomade i skoleferien med 3 barn og 2 huskyer


JFB

Anbefalte innlegg

Som de fleste andre begynner vi å bli passe lei Covid-19. Merker også at barna er temmelig sulteforet på eventyr. Jeg har hatt hjemmekontor i over ett år og merker suget på å finne på noe sprell. Det har blitt utallige turer i skog og mark, men kjenner på behovet for å oppleve mer enn bare Nordmarka. Til sommeren skal kona i felt (arkeolog) og jeg passer barna. Etter flere nedstengninger av skolen er det klart at de 5 ukene der jeg skal jobbe samtidig med skoleferie vil bli utfordrende....
 
So what to do....?
 
Ideen er derfor; vi bruker vår trofaste Land Rover Discovery 3, setter på et taktelt med anneks, kjøper bord og stol (kontoret), ekstra data-sim kort, powerbank til pc’n og pakker hundehengeren med Ally kano, 2 huskyer, sykler+++.
Siden jeg skal jobbe er det barnas ønsker som prioriteres. Min eldste datter beskrev et landskap som lignet på Hardangervidda så da starter vi der. Minstemann ønsket seg sandstrand.... Kidsa er supergira, men beskjeden er klar. Dere må klare dere stort sett på egenhånd mens jeg jobber, ellers reiser vi hjem...
 
Første utstyret som måtte på plass var takteltet. Etter en stunds leting etter fornuftig telt som passet vårt behov landet vi på taktelt fra https://profftelt.no (modell Pia II). Vi har 3 barn og trengte telt med god plass, men tror jeg vet hvem som må sove i annekset/bilen mens de andre snorker i toppleiligheten. Fikk masse gode råd og hjelp av Stian i (Profftelt avd Kongsberg) til montering. Han rådet også om markise med vegger i tillegg basert på vårt tiltenkte bruk. Det finnes større taktelt, men siden bilen er så høy ønsket jeg noe som var lite komplisert og raskt å sette opp. Foreløpig står teltet på orginale takbøyler, men håper å finne en god løsning der det kommer lavere samtidig som markisen monteres.
 
Dette blir utrolig spennende!!! Særlig for meg om jeg klarer å jobbe.... Jeg har våget meg å opprette en Instagram konto (joachim.bertelsen.1) der jeg skal prøve å legge ut bilder og opplevelser fra turen samt kanskje litt på denne tråden. 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir sikkert helt Konge, ville kanskje latt ruten bli litt styrt av været også? 

 

Er det dårlig varsel i sør, kjør til nord. Dette er jo en av fordelene med hytte på hjul, og det er ikke så langt mellom værområdene i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, MrAnders skrev:

Dette blir sikkert helt Konge, ville kanskje latt ruten bli litt styrt av været også? 

 

Er det dårlig varsel i sør, kjør til nord. Dette er jo en av fordelene med hytte på hjul, og det er ikke så langt mellom værområdene i Norge.

Ja. Yr rådføres, men har ikke vetorett:D. Det er ganske mange gode tips her på forumet som jeg har blitt inspirert tidligere. Det muliggjør god utnyttelse av Ad-Hoc destinasjoner...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det vanskeligste blir å konsentrere seg om jobbing når kidsa flyr rundt i skauen og koser seg.

Ellers kan også camping plasser være en plass kidsa finner venner å henge med :)

:) God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, grunneieren skrev:

Ser for meg at det vanskeligste blir å konsentrere seg om jobbing når kidsa flyr rundt i skauen og koser seg.

Ellers kan også camping plasser være en plass kidsa finner venner å henge med :)

:) God tur

Takker. Helt enig. Konsentrasjon er min største bekymring. Men er heller ikke sikker på at det er så lett her hjemme heller. Når skolen har vært stengt kan jeg ikke akkurat si jeg har fått jobbet uforstyrret....

 

Bra tips med campingplasser at det kan være aktiviserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send mæ en pm dersom dokk e nord for Dovre, i området Oppdal/Rennebu. Dersom æ e i området på samme tid kan det være mulighet for senger, kjøkken, dusj, bruk av vaskemaskin osv.. Strøm. Tips om aktiviteter osv. Pleier å gjøre venner noen tjenester, og en medforumist kan være venn.

 

Har «tak over hodet» i Rennebu. Og det e nånn fiske-elver der.

 

Ønske dæ lykke til med opplegget.

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Elvehundre skrev:

Send mæ en pm dersom dokk e nord for Dovre, i området Oppdal/Rennebu. Dersom æ e i området på samme tid kan det være mulighet for senger, kjøkken, dusj, bruk av vaskemaskin osv.. Strøm. Tips om aktiviteter osv. Pleier å gjøre venner noen tjenester, og en medforumist kan være venn.

 

Har «tak over hodet» i Rennebu. Og det e nånn fiske-elver der.

 

Ønske dæ lykke til med opplegget.

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Så utrolig snilt. Det skal jeg huske. Tusen takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send PM om dere roter dere nedover mot svenskegrensen også. Vi har tips om overnattingssteder, samt en relativt innholdsrik garasje som både kan tilby fasiliteter for overnatting og diverse som kan hjelpe om bilen skulle få en "vondt" på ferden. Vi er også ganske flinke på å slenge døde dyr på grillen og å sparke dekk her nede. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Sjekk ut LR freecamp.

Noen danske venner startet denne for flere år siden.

Vi er medlemmer der om det skulle friste andre LR-turister.

 

Kult. Så på kartet over Norge og det var tydelig ikke så mange. Tror jeg melder meg på her Har ikke all plass, men dusj, teltplass skal man alltids kunne låne bort selv om Hakadal kanskje ikke er verdens navle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, trondshj skrev:

Send PM om dere roter dere nedover mot svenskegrensen også. Vi har tips om overnattingssteder, samt en relativt innholdsrik garasje som både kan tilby fasiliteter for overnatting og diverse som kan hjelpe om bilen skulle få en "vondt" på ferden. Vi er også ganske flinke på å slenge døde dyr på grillen og å sparke dekk her nede. :)

 

Tusen takk. Overveldende imponert om invitasjonene. Ser ut til å bli en lovende sommer  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2021 den 18.16, JFB skrev:

Kult. Så på kartet over Norge og det var tydelig ikke så mange. Tror jeg melder meg på her Har ikke all plass, men dusj, teltplass skal man alltids kunne låne bort selv om Hakadal kanskje ikke er verdens navle. 

Da har jeg registrert meg på https://freecamp.dlrk.dk/index_en.htm .:D. Bor jo ikke helt “spennende” til, men kan være kjekt sted å mellomlande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...