Gå til innhold

Skrutrekkere


JokerS30

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt muggen, for jeg har brekt enda en skrutrekker. Jeg trodde egentlig Bacho var gode greier, men de må ha gjort noe rart med flattrekkerne, for jeg har faktisk brekt ALLE de siste jeg kjøpte, og da snakker jeg faktisk om 3 pakker, siden fadern fikk en pakke også.
Helt utrolig, det må være overherding av stålet, eller noe annet muffens.

Nå vet jeg faktisk ikke hva slags skrutrekkere jeg skal gå for. Biltema hadde en serie jeg var godt fornøyd med, men de ble byttet ut, med  noen som knapt egnet som huggjern i isopor. Jula kjører uten unntak på Bacho når man vil ha litt " kvalitet" og det samme gjør OBS. Jeg har også en stor kasse Teng.Tools skrutrekkere, men de liker jeg ikke håndtaket på.  Guttungen fikk et stort sett Milwaukee-trekkere når han begynte på yrkesskolen, men de syns jeg virker litt skjøre.


En kort periode ble Kraftgrip solgt som Geilotrekkere her i landet, men det varte bare noen få år. Nå virker det ikke som om noen har regulær import av disse, jeg fant noen få på en jernvare på Hamar, men det er litt tuklete å kjøpe fra de på ordinær basis.
Så; hva er folk fornøyde med av skrutrekkere, som ikke brekker første gangen du slår på skaftet med hammer :-)

 

IMG_20181121_123440.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat bruk: har veldig mye rart - de som har holdt ut lengst hos med er et relativt gammelt biltema sett (sikkert umulig å skaffe nå) - og et par fra Teng tools - disse har tålt mye... ukonvensjonell bruk

 

Profesjonelt: Wiha. Vi hare brukt wiha på jobb i alle år, jeg tror fortsatt jeg har til gode å knekke en stor flattrekker. Det er noen som er mer eller mindre fullstendig most i enden etter diverse mishandling, men de har aldri svikta - og er fortsatt fult brukbare. (de vi bruker er orginalt 1000V elektrikerserien).

Derimot prisen på disse er om jeg husker rett over snittet - og hem som eventuelt selger disse til menigmann er jeg ikke sikker på.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Camarogeddon skrev:

 

Derimot prisen på disse er om jeg husker rett over snittet - og hem som eventuelt selger disse til menigmann er jeg ikke sikker på.

 

-Camarogeddon

Syns du prisen på dyrt verktøy er høy, prøv billig verktøy.

Fritt omskrevet ordtak. Wiha er notert. Fins sikkert noen som netthandler det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine absolutte favoritter av skrutrekkere på jobb er Swiss tools. Synes de er best å holde i, samt at de varer lenge. Som elektriker skrur jeg jo en del, vel og merke mest Pz1 og Pz2 skruer, men den flate sportrekkeren får og kjørt seg. 
Kan jo være lurt å ha egnet verktøy til mishandling, og egnet til det som verktøyet egentlig skal brukes til? Har i allefall alltid forrige «sett» liggende i bilen, tilfelle jeg trenger å bruke vold på noe.. så går ikke de fine nye ad dundas med en gang.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, jorgenht skrev:

Kan jo være lurt å ha egnet verktøy til mishandling, og egnet til det som verktøyet egentlig skal brukes til? 

Jada, jeg har noen trekkere som er degradert til meisel, huggjern, sylinderor og brekkstang. Felles for de, er at de har gitt meg lang og tro tjeneste. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fRRode skrev:

Wera lager også en skralle som kan brukes som hammer...

Kan sitere en Youtuber jeg har fulgt i mange år:

EVERYTHING is a hammer, unless it is a screwdriver. Then its a chisel too!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...