Gå til innhold

D2 fjerne kjørelysautomatikk?


Stig

Anbefalte innlegg

Fjernet det på min 2003 disco 2 td5 med hawkeye.

Jeg vil gjerne ha all strøm tilgjengelig til gløding og start i minus 30 grader og kaldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den dingsen jeg holder her den norske kjørelysautomatikkdingsen som er ettermontert? Kan jeg fjerne den? Og hvor skal isåfall ledningene fra lysbryteren kobles?

 

 

33CE560F-A971-4907-B86B-E8D8E14E184F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle T-koblinger kan du bare fjerne kabelen som går til releet .

De to kablene som går rett til releet kobler man sammen.

 

Akkurat nå, gautes skrev:

På alle T-koblinger kan du bare fjerne kabelen som går til releet .

De to kablene som går rett til releet kobler man sammen.

Da skal jeg ut og sjekke hvilken løsning jeg har.

Liten bryter på dash med varsellys må være kurant da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fjernet kjørelysautomatikken, renset lysbryteren og montert lysforsterkningssett.

Fremdeles er det noe tull med lysene. Nærlys kommer bare på innimellom, og når jeg skrur på fjernlys, så lyser også nærlysene. Når jeg dimmer ned forsvinner alt...

På venstre side måler jeg rare spenninger på ledningene til nær- og fjernlys. Alt fra 4 til 7 og 12 V. Merkelig. Ikke målt på høyre side, men det er her jeg har koblet lysforsterkningssettet på. Og etter jeg fjernet kjørelysautomatikken, så har ikke baklysene virket i det hele tatt. Høydereguleringen på frontlysene virker ikke. Lurer på om det nok er noen fine kortslutninger på kablene eller om det er noen rare koblinger et sted...

 

Da blir det ikke tur med min Disco2 til Lampeland i morra. Mulig jeg må haike med en P38 eller kjøre Defender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk jordingskabler til hovedlykter. Når nær og fjern lyser er nok kabelen noe for tynn. 

 

Men normalt sett skal jo det at nær/fjern lyser slutte når man tar vekk det norske ledningsnettet. 

Men det kan jo hende noen har vært å programmert bcu til kjørelys av noe slag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Finner ikke ut av dette problemet. Med nærlys på, er det fremdeles 5 V på fjernlysledningen. Dette er nok til at releet ikke går av etter det først er gått inn, og fjernlyset blir altså stående på konstant, mens nærlyset går av og på. Nå virker heller ikke baklysene, parklysene eller lys i dashen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fremdeles ikke helt friskmeldt...

 

Installerte reléer ved hovedlyktene foran til både nær- og fjernlys. Bruker de originale strømledningene kun til styrestrøm. Også ekstra jordleder er lagt. Nå virker frontlyktene.

Men fremdeles nøler baklysene og lys i dashen med å skru seg på når jeg vrir på hovedlysbryteren. Av og til kommer de på, og av og til nøler de litt og av og til kommer de ikke på. Har lagt opp ekstra jordleder til jordingspunkt bak. Hovedlysbryteren er også ny.

 

Noen som har en idé om hvor problemet kan ligge? Kan den nye lysbryteren være dårlig eller kan det ligge i BCU? Eller noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...