Gå til innhold

Litt teknisk hjelp trengs her: Serie 3 ex mil girkasse eller?


tiopet

Anbefalte innlegg

Kom en kar innom her med en serie 3 girkasse fra hans exmil i 4 kasser og vil at jeg skal sette den sammen for ham.

Han har skifta noen deler og satt den sammen, men da gikk den ikke rundt lenger.

Han tok den fra hverandre igjen og vil at jeg skal sette den riktig sammen igjen.

 

Så da ble jeg plutselig litt i tvil om han faktisk har en ex mil kasse eller noe annet og han har satt inn feil deler.

Det står suffix A på kassa og boka mi sier da serie 2A???

Har han da satt inn synchro ringer når det ikke skal være noen der på 1 og 2 gir?

 

Hva er forskjell på exmil serie3 og sivil serie 3 deler?

Og hva slags betegnelse har kassa (LT95, LT76, etc).

Han la ved en sivil serie 2A og 3 haynes bok som han har brukt ved montering.

Må jeg kanskje skaffe en annen bok til montering av denne kassa?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Seriekassene er vel betegnet som LT76. Militærkassa har annen innmat i fordelingskassa, og den er mye lavere drevet. Bak på fordelingskassa er det et rundt lokk. (der overdrive kan monteres) På de sivile er vel dette lokket flatt, men på de militære er det buet innover mot fordelingskassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utover lokk og det er lakkert lys grønt.

Kan jeg gå ut fra at selve girkassa innvendig er identisk med LT76 sivil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, så da er det en LT76 one tonn kasse jeg skal bestille pakninger og slikt til.

Så inne på Lrworkshop at det var forskjell på one tonn og vanlig LT76.

 

Da begynner det å åpenbare seg en løsning for å finne feilen, når man vet hva man har og hva den skal være.

Mulig han som eier den har, ved en feiltagelse, bestilt sivil deler og satt inn. Og derfor den låser seg når montert.

Kløtsjen han bestilte var også feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...