Gå til innhold

D4 - Deksel øvre bakluke


ewikran

Anbefalte innlegg

Driver å skifter bremselyset på toppen av bakluka og hadde vært snopt å ha av dekslet på innsida i toppen. Noen tips til hvordan dette er festet? Har forsøkt å nappe og dra i det uten hell og er redd for å knekke festene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selve lyset er limt fast og nå fjernet, men tenkte å kunne koble til strøm og spylerslange fra innside etter at det nye er montert for enklere å montere det nye. Da må dekslet på innsiden av bakdøra av. Og det er det dekslet jeg ikke helt tørr å bryte mer på og håpet på tips til hvordan det fjernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2021 den 12.45, ewikran skrev:

Driver å skifter bremselyset på toppen av bakluka og hadde vært snopt å ha av dekslet på innsida i toppen. Noen tips til hvordan dette er festet? Har forsøkt å nappe og dra i det uten hell og er redd for å knekke festene.

Skal snart bytte på min. Var det vanskelig å ta av det gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt pes, men gikk mye fortere enn fryktet, brukte rundt en time på å få det av. Jeg brukte et vinduskutter sett fra Biltema med wire og to håndtak for å kutte det meste med. Endte uansett opp med å knuse/bryte det gammel opp i mindre biter. Var litt hardhendt med wiren og skadet litt lakk under der, mulig metoden som vist i videoen er litt mer smidig hvis en skjærer fra innsiden og er en forsiktig så slipper en kanskje lakkejobben.

 

PS: Jeg fikk ikke av dekslet fra innsiden, turte ikke bryte mer så koblet alt sammen fra utsiden før jeg limte inn det nye lyset.

 

 

 

Endret av ewikran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...