Gå til innhold

Vanntemperaturinstrument - 52mm


JokerS30

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et vanntemperaturinstrument, helst VDO. Må være 52mm, og gjerne kunne leveres med to-stegs føler for visning og alarm.
Hvem har litt utvalg i sånne ting ? De på Biltema er så glorete, vil helst ha noe som ser mest mulig anonymt ut, da det skal brukes på en traktor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på tostegs delen av saken - men om du ser på biltema sine båtinstrumenter så er de betraktelig "roligere" i designet. Har du vurdert de?

 

image.png

 

Ellers så har jeg i senere år funnet et skuffende dårlig utvalg i instrumenter til bil hos mange av de vanlige sjappene som pleide å ha - og har tydd til båtinstrumenter i litt av hvert...

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Camarogeddon skrev:

biltema sine båtinstrumenter så er de betraktelig "roligere" i designet. Har du vurdert de?

 

image.png

 

Ja, disse ser helt greiee ut. Men de kommer med NPT nippel, og en eller annen klok fyr har tatt ut adapterne fra leveringsprogrammet.
Jeg skal ha M14x1,5mm gjenger. Vurderer båtinstrument fra Maritim, det er også en grei løsning.

8 minutter siden, Camarogeddon skrev:

Ellers så har jeg i senere år funnet et skuffende dårlig utvalg i instrumenter til bil hos mange av de vanlige sjappene som pleide å ha - og har tydd til båtinstrumenter i litt av hvert...

Ungdommene nå, spiller bare PS, de mekker ikke bil. De kan til og med sitte BAKI, noe som var en skjebne værre enn døden når jeg var ungdom. ....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JokerS30 skrev:

 

Ungdommene nå, spiller bare PS, de mekker ikke bil. De kan til og med sitte BAKI, noe som var en skjebne værre enn døden når jeg var ungdom. ....

 

 

Hvor skal de sette en 52mm temperaturmåler hen i en Tesla? (og hva skal den brukes til?) og så romslige som elbilene er blitt så sover man bedre i baksetet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, JokerS30 skrev:

Men de kommer med NPT nippel, og en eller annen klok fyr har tatt ut adapterne fra leveringsprogrammet.

 

Genialt! Det er jo skikkelig hjelpsomt

 

Men i de tilfellene så har jeg pleid å bare svinge innom en lokal hydraulikksjappe, de har stort sett overgangen jeg trenger i hylla (i mitt tilfelle hydroscand) - og de har ikke tatt seg altfor grovt betalt heller - så lenge du vet hva du skal ha, som i dette tilfellet

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Camarogeddon skrev:

Men i de tilfellene så har jeg pleid å bare svinge innom en lokal hydraulikksjappe, de har stort sett overgangen jeg trenger i hylla (i mitt tilfelle hydroscand) - og de har ikke tatt seg altfor grovt betalt heller - så lenge du vet hva du skal ha, som i dette tilfellet

 

-C

Hovedproblemet er at "det meste" er nedstengt, på uke X her i rområdet. Så det er litt styrete få til om dagen(e)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googla litt for morro skyld.

 

Tenker denne adapteren løser akkurat nippelutfordringen:

https://qwt.no/produkt/auto_meter_metric_adaptor_2267

 

Samme sjappa ser ut til å forhandle autometer - det er jo ikke VDO, men det er i hvertfall et alternativ, selv om jeg syntes Biltema sin enkle båtversjon faktisk var penere, om det er snakk om en gammel maskin som skal ha et instrument..

 

image.png

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2021 at 5:34 PM, JokerS30 said:

Hovedproblemet er at "det meste" er nedstengt, på uke X her i rområdet. Så det er litt styrete få til om dagen(e)

Ikke om du ringer og avtaler også? Mange har folk på jobb på bakrommet og med avtaler om leveranse/henting så ordnes mye likevel. Vi er liksom litt tilbake til "bestille og handle over disk", har jeg på følelsen av for de som er så antikke at de har opplevd den typen butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...