jschille Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=213981081 Hel og grei elbil - med ein kjent feil - den vil ikkje starte. Eg har ikkje tid til å gjere noko med dette, god mulighet for rette vedkommende, her til ca halv pris. Kan vurdere bytte i bra taktelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 13 timer siden, jschille skrev: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=213981081 Hel og grei elbil - med ein kjent feil - den vil ikkje starte. Har du prøvd ladekabel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 Har faktisk gitt starthjelp til en sånn. 12V-batteriet var flatt, så med litt strøm fra en fossilbil, så fikk den liv i systemene sine igjen og kunne kjøre hjem. Mulig at 12V-systemet, evt lading av det er en svakhet på disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 7. april 2021 Forfatter Del Skrevet 7. april 2021 vett dåke, det verste er at bilen gjekk i tøysemodus ETTER å ha blitt lada. Henta av NAF med fullt batteri. 12V batteriet er kjent synder - men bytte hjalp ikkje. No er den solgt på finn til gi-vekk pris. Argumentet for kjøp den gong i februar 2020 då verden var nesten i vater var å sjå korleis ein kunne leve med ein billig el.bil. Svaret er at det dyrt. Begrunnelsen - når vi sammenligne eple og pærer (og det er det kjekkeste, ellers er det ingenting å krangle om) er følgande: D3: 10 år, 190 000 km. Verditap (+ bakseteavgift) ca 200 000 over 10 år. Service og repkostnad (gjort det meste sjølv) omtrent 100 000´ Dieselforbruk omtrent 1,1 på mila, dvs ca 1,5kr pr kilometer. I sum altså litt over 3 kr pr kilometer. Peugeot Ion: 1 år , 4000km. Verditap 22000kr. Strømkostnad: 10 øre pr kilometer. Service og rep: ca 5000 kr. I sum nesten 7 kr pr kilometer. Konklusjon i beste TopGear stil: Det gamle, kompliserte stor og tunge diseselturbodrevne monsteret av ein upålitelighetsmaskin er det billige trygge valget. Den japanske elektriske småbilen det dyre. PS: sannsynlegvis er ein resistor på eit kretskort på ein ladeenhet som er gaiken. Kompentkostnad som ein halvliter. Dessverre utenfor min rekkevidde. Byttedel ingen garanti, nypris på ombordlader er 50K. Så delkonklusjon 2 er: gamal komplisert bil er barnemat med gode støtteressurser som VBF og god tilgang på gunstige deler. Elbil er begynnelsen på slutten for å skru sjølv. Kanskje. DS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 Denne burde æ sett. Men for sent nå. Trenger en havarert el-bil slik at æ kan demontere og bruke delene i en LR Serie 1. Andre som skal selge? Send mæ en PM. Ønsker alle en fin kveld hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 7. april 2021 Forfatter Del Skrevet 7. april 2021 55 minutter siden, Elvehundre skrev: Denne burde æ sett. Men for sent nå. Trenger en havarert el-bil slik at æ kan demontere og bruke delene i en LR Serie 1. Andre som skal selge? Send mæ en PM. Ønsker alle en fin kveld hilsen Henry Arnfinn Åh det skulle eg gjerne ha solgt til, tøfft prosjekt! Har gjort avtale om salg og fått penger, så håpe du får napp ein anna plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.