Gå til innhold

3punkt belte,midtsetet, 2rad ‘96mod


jorgenht

Anbefalte innlegg

Finnes det en løsning som uten bytte av seter og understell/halve gulvet muliggjør 3punkt belte for midtsetet 2rad i Defender? 
Litt ala veltebøylen man har på seriebil med kalesje e.l.. 

Ønsker meg oppdatert belte der også, hvis det er muligheter.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde trepunktsbelte i midtsetet når bilen var varebil. Festet selen i grinda bak med en hjemmelaget forsterkningsplate for å spre belastning  om noe skulle skje.

 

Men uten noe å feste selen i blir det vanskelig. 

Serie 3 stasjonsvogn hadde en solid bøyle bak setene, gjort fast i B-stolper. Det måtte bli en tilsvarende løsning ser jeg for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lafterolf Har sett noen med lignende bøyler, men det hører gjerne med fullt veltebur. Og det er jeg ikke så interessert i. 
 

Ellers er det ny innfestning i gulvet som er løsningen- som nyere modeller? Puma? 
Mener det var et innlegg eller to om en som monterte det innpå her. 
 

Hadde håpet det var noen som hadde vært lure å laget en løsning, må jo føles bedre med sånn type sele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exmoor har jo en løsning du sikkert kjenner til. Men den satser jo på at seteryggen tåler belastningen, og den sender alle kreftene ned i gulvet i stedet for opp. Pumasete løser problemet, men det er jo en større jobb da. Kanskje allikevel enklere enn å rigge noe på egenhånd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...