Gå til innhold

L322 (2004) MK4 sat/nav


Goggen

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde problemer med at den gamle MK3 ikke slo seg av men jobbet natten igjennom og sakte men sikkert tømte batteriet. Kjøpte en brukt MK4 på eBay. Men denne gjør det samme? Går i fra 98% på batteriet på kvelden til 64% neste dag. Det virker som den slår seg på med jevne mellomrom. Er denne ødelagt også, eller skal den ikke slå seg av? Selger sier at det er normalt at disse går jevnlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Holder på med en MK4 med korrupt firmware, og har testet den litt på benken hjemme. Det jeg ser er at den våkner hver gang det blir sendt en mld på i-bus, selv om mld ikke er til sat-nav.

Jeg bruker Navcoder for å se på/sende meldinger over i-busen

 

Kan det være at du har noe annet som står og sender meldinger?

Andre enheter på det samme i-bus nettet kan være: Radio, forsterker, TV, CD-veksler, ECU parkerings sensorer, Lys bryter modul, telefon, stemmegjenkjenning, instrumenter og sikkert et par til som jeg ikke kommer på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker. Når jeg tar ut sikringen så holder strømmen seg. Er sikringen i men sat/ nav ikke koblet til så holder også strømmen seg. Mens kobbles sat/nav til så bruker den en del strøm i løpet av et døgn. Eller ikke noe som jeg fant ut i natt. Virker som om dette er litt vilkårlig. Har tatt ned luken til disse delene i bagasjerommet og ser at dioden av og til lyser og går en liten stund før den slår slår seg av igjen. I natt har den tydeligvis ikke gått siden jeg fortsatt hadde 98% strøm igjen på batteriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...