Gå til innhold

Disco 5: 4 eller 6 sylindre?


freelange

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg nærmer meg veldig kjøp av disco 5. Ligger ikke mange på finn, men det er da noen få. Noen som har prøvd 4 vs 6 sylinderen? Regner med at begge uansett er mye bedre enn min D3, men hadde vært interessant å høre litt fra noen som har prøvd begge? Elsker lyden av 6'ern, men dèt alene er kanskje ikke verdt såpass mye mer cash.

 

Ellers interessert i bare litt tilbakemelding fra hvordan dere med 5'ern trives med den? Regner med at mange har hatt 3 eller 4 før, og kult å bare høre litt pluss og minus med 5'ern. Jeg foretrekker design på 3 og 4, men tror 5 nok er en bedre bil.

 

Ha en god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har ikke prøvd 2 literen men eneste fordelen er vell billigere og antagelig stort minus når du engang  skal kvitte deg med den ettersom 3 literen er den som er vanlig i discovery og da detter andre motor alternativer enda fortere i pris.

Som ny eier av d5 med 100 mil bak rattet så er dette en helt annen bil en d4 girer mykere med 8 trins kasse og oppfører seg mer som en stor person bil å mindre forbruk og ligger godt i veien å krenger lite I svinger men det kan vel ha litt med at det står 285/40/22 felger på den. 

Og alt føles mye med moderne inni bilen 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har testet alle sammen. Firesylinderen er ok den, men det er solgt desidert flest av den så argumentet må bære pris. For ellers er sekseren vesentlig mer "riktig". Har en kompis som er storfornøyd med sin med firer, men prisforskjell til sekser er ikke så stor og gjensalgsverdien vil være bedre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...