Gå til innhold

Etterlyst Donald historie


Bamse_bra

Anbefalte innlegg

Allvitende forum:

 

Jeg leste en gang en historie der Donaldhistorie der Donald kjører hundeslede i Alaska for å redde en innesnødd by. Han må levere et Serum.

 

er det koen som vet hvilken historie dette er? Hvilken tegner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først har en med peil her. Denne lurer jeg på. Mange år siden jeg leste den.(Tekst noe a la som følger)

Kort snutt med DD over èn side hvor han sier "Hadde det ikke vært for firehjulstrekken,hadde jeg ikke sittet fast midt i skogen".

Først ser vi bare DD med snakkeboble før siste del av utsagnet kommer med bilde av DD og ekvipasjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke den originale med Skrue. Det er en senere versjon. Der Donald kjører sleden og skryter i etterkant av at han var den som reddet byen. Men gjennom historien får vi se at det aldri hadde gått uten skjult hjelp fra nevøene.

Jeg tror ikke det er Carl Barks eller Don Rosa som har laget den jeg trenger på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel basert på en sann hendelse med en nordmann som hovedaktør om jeg husker rett.

 

Godt  forslag, Er i garasjen, men ikke det jeg tenker på.

En venn ved navn Lars, tilnavn Gullars, hadde en knallgul 86 med kortversjonen på baklemmens to ruter.

Om jeg ikke husker feil var det hans mor som fikk "skylden" for tegningene.

Nå eies den av Bård M-J  og er blitt grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baserer seg på "Serumløpet til Nome", som også er inspirasjon til Iditarod. Gunnar Kaasen med lederhunden Balto ble så smått berømt etter på. De fraktet vaksiner til isolerte Nome i forbindelse med et difteriutbrudd. Balto har fått en statue av seg i Central Park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig riktig ut! Viste at dette var stedet for hjelp

Ser at jeg husket feil. Det var ikke hundelslede i denne historien. Får ta det på kontoen for begynnende Alzheimer. Er jo bare 30 år siden jeg leste den historien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...