Biffen Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Som vanlig når jeg tar med bilen til Valdres så skjer det noe nytt. Like etter en litt krapp sving så lyste den røde ACE-lampa og det plinga. Jeg stoppa bilen og så at olja hadde rent ut av den lille tanken. Jeg så at det lekker ved høyre framhjul. Mye. Hadde ikke noe annet enn Dextron 3 olje og hadde på det og tok sikringen i motorrommet. Dette funka sist jeg hadde lekkasje på røra bak. Det renner ut såpass at tanken blir tom på 20-30 min. Det er påske. Det er pandemi. Har noen noen tips til en stakkar? Ryker hele systemet hvis man kjører det helt tomt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Ja, pumpa tåler ikke tørrkjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 @Biffen, fant du ut hvor det lekker? Er det på lav-trykk siden det lekker, og det er kanskje tilfellet siden systemet ikke tømte seg med en gang... så burde 10mm rørkoblingene fungere, så framt det lekker ett sted du kommer til. Som i tråden under kan du muligens skjøte inn kobber rør også, men vit at det er ganske høyt trykk i systemet så ikke sikkert det fungerer. En slange-bit med ett par ekstra slangeklemmer kan også fungere som nødrepp... Du så kanskje denne tråden som nettopp ble oppdatert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biffen Skrevet 29. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2021 Takk for gode tips. Jeg har fått tak i ny reim og skal prøve å koble fra pumpa. Er det noen knep når man skal gjøre det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 Den kan ikke kobles fra fordi den er reimdrevet. Du må finne lekkasjen og lappe den. Flere har brukt kobberrør og 10mm skrukoblinger for vann. Biltema har dette. Dvs, om lekkasjen er på rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 Jeg har forbikoblet ACE-pumpa med en kortere drivreim, og kjører bilen som normalt nå inntil jeg får fixet lekkasje i et rør. Har ikke gjort noe annet fix, kun kortere reim slik at ACE-pumpe ikke går rundt. Bruker reim 6PK1560 fra Biltema! Skal egentlig være 7PK-reim i disse (angir bredde i antall riller). Noen tar en 8PK og skjærer bort ytterste rille. Jeg regner med at 6PK-reima holder til jeg får fixet lekkasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biffen Skrevet 30. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2021 Kobberrør på plass. Hjælpes. Holder tett på tomgang. Det som bekymrer meg litt er de koblingene. Rørleggeren som jeg lurte til å komme innom hadde i skrukoblinger. Dette er sånne som har mothaker inni og klemmer rundt røret som man lager et spor i. Jeg håper virkelig de holder tett til jeg kommer meg hjem. Leverer systemet høytrykk selv om man tar sikringen i motorrommet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 30. mars 2021 Del Skrevet 30. mars 2021 (endret) Pumpen går vel uansett så vil tro det. Du kan sikkert finne ut hvilke trykk røret har Hvilke rør var det på din: Endret 30. mars 2021 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. mars 2021 Del Skrevet 30. mars 2021 Rørene fra sylindrene har trykk på begge sider. De var temmelig rustne alle rørene dine, så du vil nok få flere lekkasjer med tiden. Flere har kjørt med kobberrør og skrukobling i flere år, men selv ville jeg satset på hydraulikkoblinger og metallrør, Du får kjøpt skrukoblinger til hydraulik også. Pent lagt opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biffen Skrevet 30. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2021 58 minutter siden, motom skrev: Pumpen går vel uansett så vil tro det. Du kan sikkert finne ut hvilke trykk røret har Hvilke rør var det på din: Det er det røde som går til «front ram». 44 minutter siden, lafterolf skrev: Rørene fra sylindrene har trykk på begge sider. De var temmelig rustne alle rørene dine, så du vil nok få flere lekkasjer med tiden. Flere har kjørt med kobberrør og skrukobling i flere år, men selv ville jeg satset på hydraulikkoblinger og metallrør, Du får kjøpt skrukoblinger til hydraulik også. Pent lagt opp Takk! Håper bare det holder tett hjem til Oslo. Så skal alt byttes til en mer permanent løsning. Har dextron 3 i systemet nå også. Det er vel ikke anbefalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. mars 2021 Del Skrevet 30. mars 2021 Det går helt fint med dextron. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Krysser fingrene for at det går bra Det er sjelden feil på ACE systemet men rørene må nok byttes på ett eller annet tidspunkt da de som regel er det "svakeste" punktet. De har vel holdt en 20+ år så kan vel egentlig ikke klage på det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Har selv kjørt med skrukobling og kobberrør i 4-5 år nå, så du trenger neppe hverken bekymre deg eller satse på "mer permanent løsning". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg har kjørt med kobberrør og klem koblinger siden 2010 ca. Begge røra bak. Potte tett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.