Gå til innhold

RR P38, spiralfjærer - har noen fått dette godkjent av SVV?


Landmann

Anbefalte innlegg

Veldig ofte sammenlignes oppbrukte dempere og belger med nye fjærer og dempere. 

Det pluss placeboeffekten av nye deler gir ofte ett positivt utslag for det nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, YMK skrev:

Veldig ofte sammenlignes oppbrukte dempere og belger med nye fjærer og dempere. 

Det pluss placeboeffekten av nye deler gir ofte ett positivt utslag for det nye

Det siste er det nok mye sannhet i. Selv er jeg jo optimist og legger godviljen til når jeg bytter deler. Jeg kan jo "kjenne" at bilen går bedre bare jeg bytter vindusviskere. Skjønner? 

 

Saken er vel den at det finnes forskjellige utgaver av både luftbelger og spiralfjærer. Noen hevder jo at de nye belgene ikke er like komfortable som dem gamle, og spiralfjærer finnes jo i en haug av forskjellige utgaver. Så å bastant trekke konklusjonen om at det ene er bedre enn det andre med tanke på komfort er kanskje noe forhastet. 

 

Jeg har frisk i minnet den gang jeg hadde montert et nytt "Roadholder Kit" fra Famous Four på min 1987 Range Rover, og kunne kjøre med kontrollert firehjulsskrens på tørr asfalt. Litt stivt, men komfort i massevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og harde polyforinger kan også fortvslå litt i gebisset kontra gode og myke originalforinger. Samt forskjellige typer støtdempere, noen er mykere en andre, jeg har +2 dempere fra terrafirma som er justerbare, men grusomt harde selv på mykeste trinn, kunne godt tenkt meg noen lengre oem oljedempere til den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Som han sa, den tilårskomne der nede i auditoriet i forelesningssalen: Studenter - ikke gjett - gå til kilden; der finner dere svaret.

 

Med andre ord: Case closed - denne P38'n er ikke :rolleyes: - må vel gjentas med caps lock - I  K  K  E - registrert med luftfjæringer - og dermed har jeg brukt unødige kalorier.

 

(PSST! Hvordan får jeg skrevet ordet "LØST!" i trådoverskriften?) 

Endret av Landmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står på vegvesen.no har ingen betydning, der står det Nei på mange biler med luftfjæring. :)
 

Edit: jeg lurer på om årsaken er at det ikke var et obligatorisk punkt å fylle ut tidligere. 

Endret av iknutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "nei," var nå veldig spesielt (og sjeldent!? ) :)

Sjekket litt de bilene jeg kjenner til.

 

- min L322 = ikke oppgitt.

- LSE'n til brodern = ikke oppgitt

- de to P38'ene jeg har eid (hvor den første ble vraket i fjor ser jeg) = ikke oppgitt på begge to. 

 

Har du "nei" også i papirformen så skulle du jo være good to go skulle en tro. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt kommer til alt - så har jeg egentlig ikke kommet i mål: ingen har kunnet melde om en godkjenning fra luft til stål i spiral. På den annen side så er jo saken løst: Så lenge typegodkjenningen ikke nevner verken spiral eller luft - så er man safe. Og videre - så lenge de offentlige registrene (som vist på skjermdumpen) ikke nevner luft, så er den som velger stål i spiral på trygg grunn.

 

Det har tidligere i tråden vært nevnt forsikringsselskap, skade etc. Men som noen nevner - det er et krav til bevist årsakssammenheng for å kunne påføre skyld (samt avkorting).

 

Alt koker ned til hvilken side av kirkegangen man sitter på; om man tilhører menighetens originalpoliti eller er en frekk, liten korgutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...