YMK Skrevet 14. april 2021 Del Skrevet 14. april 2021 Veldig ofte sammenlignes oppbrukte dempere og belger med nye fjærer og dempere. Det pluss placeboeffekten av nye deler gir ofte ett positivt utslag for det nye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 14. april 2021 Del Skrevet 14. april 2021 15 minutter siden, YMK skrev: Veldig ofte sammenlignes oppbrukte dempere og belger med nye fjærer og dempere. Det pluss placeboeffekten av nye deler gir ofte ett positivt utslag for det nye Det siste er det nok mye sannhet i. Selv er jeg jo optimist og legger godviljen til når jeg bytter deler. Jeg kan jo "kjenne" at bilen går bedre bare jeg bytter vindusviskere. Skjønner? Saken er vel den at det finnes forskjellige utgaver av både luftbelger og spiralfjærer. Noen hevder jo at de nye belgene ikke er like komfortable som dem gamle, og spiralfjærer finnes jo i en haug av forskjellige utgaver. Så å bastant trekke konklusjonen om at det ene er bedre enn det andre med tanke på komfort er kanskje noe forhastet. Jeg har frisk i minnet den gang jeg hadde montert et nytt "Roadholder Kit" fra Famous Four på min 1987 Range Rover, og kunne kjøre med kontrollert firehjulsskrens på tørr asfalt. Litt stivt, men komfort i massevis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Skal heller ikke glemme foringer på p38. De kan få gjennom PKK år etter år, men allikevel være helt oppbrukt og utslitt. Det kan ødelegge opplevelsen av myke luftfjærer betraktelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Og harde polyforinger kan også fortvslå litt i gebisset kontra gode og myke originalforinger. Samt forskjellige typer støtdempere, noen er mykere en andre, jeg har +2 dempere fra terrafirma som er justerbare, men grusomt harde selv på mykeste trinn, kunne godt tenkt meg noen lengre oem oljedempere til den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Landmann Skrevet 19. april 2021 Forfatter Del Skrevet 19. april 2021 (endret) Som han sa, den tilårskomne der nede i auditoriet i forelesningssalen: Studenter - ikke gjett - gå til kilden; der finner dere svaret. Med andre ord: Case closed - denne P38'n er ikke - må vel gjentas med caps lock - I K K E - registrert med luftfjæringer - og dermed har jeg brukt unødige kalorier. (PSST! Hvordan får jeg skrevet ordet "LØST!" i trådoverskriften?) Endret 19. april 2021 av Landmann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Landmann Skrevet 19. april 2021 Forfatter Del Skrevet 19. april 2021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) Det som står på vegvesen.no har ingen betydning, der står det Nei på mange biler med luftfjæring. Edit: jeg lurer på om årsaken er at det ikke var et obligatorisk punkt å fylle ut tidligere. Endret 19. april 2021 av iknutis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Ordet "nei," var nå veldig spesielt (og sjeldent!? ) Sjekket litt de bilene jeg kjenner til. - min L322 = ikke oppgitt. - LSE'n til brodern = ikke oppgitt - de to P38'ene jeg har eid (hvor den første ble vraket i fjor ser jeg) = ikke oppgitt på begge to. Har du "nei" også i papirformen så skulle du jo være good to go skulle en tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 20. april 2021 Del Skrevet 20. april 2021 står "ikke oppgitt" på min også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Landmann Skrevet 20. april 2021 Forfatter Del Skrevet 20. april 2021 Når alt kommer til alt - så har jeg egentlig ikke kommet i mål: ingen har kunnet melde om en godkjenning fra luft til stål i spiral. På den annen side så er jo saken løst: Så lenge typegodkjenningen ikke nevner verken spiral eller luft - så er man safe. Og videre - så lenge de offentlige registrene (som vist på skjermdumpen) ikke nevner luft, så er den som velger stål i spiral på trygg grunn. Det har tidligere i tråden vært nevnt forsikringsselskap, skade etc. Men som noen nevner - det er et krav til bevist årsakssammenheng for å kunne påføre skyld (samt avkorting). Alt koker ned til hvilken side av kirkegangen man sitter på; om man tilhører menighetens originalpoliti eller er en frekk, liten korgutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.