tele109 Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Prøve å få skikkelige bremser på min xmil. Når jeg tråkker ned pedalen en gang låser jeg bakhjula, ved to pump låser også framhjua Begynner å gå tom for ideer. Bytta alt av bremsedeler unntatt trommlene. Slakka av bånda å lufta på vanlig måte, funka ikke så bra. Prøvde deretter å ta av bånda, klemme sammen sylinderene, lufta da med en vakumpumpe på bremsenippelen. Funka bedre, men ikke helt. Prøvde deretter å trykksette reservoaret. Ingen bedring. Jeg tror justeringsskruene for bånda funker fint. Har justert ut bånda slik at de ligger på hele tiden. Noen gode forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Er i garasjen Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Når jeg skiftet bremsebånd på min exmil, brukte jeg mye tid på og slipe for og bakkant på båndene, slik at hele båndets lengde blir brukt. Muligens dette kan hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tele109 Skrevet 17. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2021 Har sjekket dette. De første bånda jeg monterte hadde bare kontakt i hver ende, ikke på midten(Britpart). Bytta ut med et sett som har full kontakt hele veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 På 101 bremser må båndene på riktig retning, og det er noen som har klart å montere de feil vei - kan det være problemet? 101 bremser er lik en tonn bremser... kanskje også militær bremser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Du har en sak som fordeler bremsekraft foran-bak ved torpedoveggen, lurer på om den er ved høyre rammevange. Kan det tenkes den er treg? Dette er bare ett skudd fra hofta, vet ikke hvordan denne fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Når alt er ok og bremsepedal tråkkes inn blir det likt trykk på begge sider av stempelet og det holder seg i ro. Ved trykk bare på ene siden (luft,lekkasjer,feiljusterte sko,osv) glir stempelet over til motsatt side og stenger. Da skal også lampa på dash lyse(bremsesensorlampe med test påskrevet). PS I teorien..... Uten trykk på bremsepedalen skal stempelet returnere til midtstilling og begge kretser skal være åpne igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tele109 Skrevet 18. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2021 Hmmmmm. Noe å følge opp. Har ikke kikka på sentralen. Skal se på det ikveld. Smått litt irriterende dette. Hvor vanskelig kan det være?!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tele109 Skrevet 18. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2021 Demonterte bremserør sentralen. Var masse groms inni, stempelet gikk veldig tregt. Bryteren som sitter på toppen hadde satt seg helt. Rensa den, fant en bryter som funka, monterte sammen igjen. Lufta etter alle kunstens regler. Fortsatt ingen bremser forran ved første pump. Gode bremser på andre pump. Testbryteren lyser hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Står luftenippler på høyeste punkt foran? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Orgimalt nede uten at det har plaget meg ved bremsejobber. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tele109 Skrevet 19. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2021 Har satt luftenippelen øverst ja. Begynner å gå tom for ideer. Dette skal tydeligvis ikke være enkelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Er pedalen høy uten lang vandring? Er du helt sikker på at luft i fremste kretsen er ute? Luftenippelen mener jeg, som Gaute, skal stå i enden på kretsen. Kan ut å sjekke på min egen. Nå har jeg vært ute å sett. Det kan ikke monteres feil. Luftenippel på nederste sylinder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Har sett noen har tenkt logisk og lagt om bremserør slik at nippel kom øverst. Noen av dem fikk jeg som kundebiler. Blir for mange feilkildemuligheter å skrive om så tele109 kan evt ringe meg for mulig mer hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tele109 Skrevet 19. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2021 Pedalen er høy på andre pumpe. Er ikke 100% sikker på at all luft er ute forran. Når jeg la opp nye rør satte jeg luftenippelen øverst. Virker jo mere logisk. Gjorde det samme for noen år siden på en annen bil, funka da. Men for all del, det kan godt hende feilen ligger der. Er forholdvis fort gjort å bytte tilbake. Noe annet jeg pønsker på om master pumpa fusker. Denne var ny, tror den ble kjøpt på vestfold ship. Kloden vet... Fantaserer om å bygge de om til skivebremser forran. Noen som har erfaring med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Lufta i øvre sylinder skal presses nedover og luftes ut på nederste sylinder. Du vil nok ha luft i nederste slik at den komprimeres. Bytt om slik orginalen er så tror jeg du får bremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg endte opp på denne måten før jeg fikk gode bremser. Roterte bakplata et hull så det ble enklere å komme til å skru på luft og rør koblingene. La rør til nederste også opp til øverste. Lufter på øverste stempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tele109 Skrevet 21. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2021 Dette så ikke dumt ut.... mulig jeg prøver det til uka. Hadde vært Morro med skilt snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 (endret) Jeg kom over dette kittet i en av de siste LRO, som jeg ikke har sett før. Har flere ganger ønsker meg skiver når justeringen av bremsebånd har vært vanskelig å få perfekt. https://www.designdevelopmenteng.co.uk/store/Series-Land-Rover-Front-Disc-Brake-Kit-p265217399 ca 200 GBP hos Paddock i tillegg for kalipere, skiver og monteringskit. Product Price Qty Subtotal Update Shopping CartContinue Shopping Front brake caliper (New) - LH - non vented - from LA930456 SKU: SEB500450 £45.23 £45.23 Remove Item Front brake caliper (New) - RH - non-vented - from LA930456 SKU: SEB500440 £45.23 £45.23 Remove Item Disc-Brake-Solid | Aftermarket SKU: LR018026 £14.43 £28.86 Remove Item Brake pad retaining kit when fitted with vented discs SKU: STC8575 £2.92 £5.84 Remove Item Wheel Stud - 60Mm SKU: FRC7577 £4.15 £41.50 Endret 21. mars 2021 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tele109 Skrevet 12. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2021 Løsning på bremsetråden; skrudde av bakplata, la plata slik at luftenippelen var det høyest punktet. Var endel jobb, men det funka. Har nå eu godkjent bil med gode bremser, happy days. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 12. juni 2021 Del Skrevet 12. juni 2021 Godt jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.