Gå til innhold

Bremser xmil


tele109

Anbefalte innlegg

Prøve å få skikkelige bremser på min xmil. Når jeg tråkker ned pedalen en gang låser jeg bakhjula, ved to pump låser også framhjua  Begynner å gå tom for ideer. Bytta alt av bremsedeler unntatt trommlene. Slakka av bånda å lufta på vanlig måte, funka ikke så bra. Prøvde deretter å ta av bånda, klemme sammen sylinderene, lufta da med en vakumpumpe på bremsenippelen. Funka bedre, men ikke helt. Prøvde deretter å trykksette reservoaret. Ingen bedring. 

Jeg tror justeringsskruene for bånda funker fint. Har justert ut bånda slik at de ligger på hele tiden. 

Noen gode forslag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 101 bremser må båndene på riktig retning, og det er noen som har klart å montere de feil vei - kan det være problemet?  101 bremser er lik en tonn bremser... kanskje også militær bremser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt er ok og bremsepedal tråkkes inn blir det likt trykk på begge sider av stempelet og det holder seg i ro.

Ved trykk bare på ene siden (luft,lekkasjer,feiljusterte sko,osv) glir stempelet over til motsatt side og stenger.

Da skal også lampa på dash lyse(bremsesensorlampe med test påskrevet).

PS I teorien.....

Uten trykk på bremsepedalen skal stempelet returnere til midtstilling og begge kretser skal være åpne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonterte bremserør sentralen.

Var masse groms inni, stempelet gikk veldig tregt. Bryteren som sitter på toppen hadde satt seg helt. Rensa den, fant en bryter som funka, monterte sammen igjen. Lufta etter alle kunstens regler. 

Fortsatt ingen bremser forran ved første pump. Gode bremser på andre pump. Testbryteren lyser hele tiden. 

20210318_175521.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pedalen høy uten lang vandring?

 

Er du helt sikker på at luft i fremste kretsen er ute?

 

Luftenippelen mener jeg, som Gaute, skal stå i enden på kretsen. Kan ut å sjekke på min egen.

 

Nå har jeg vært ute å sett.

Det kan ikke monteres feil. Luftenippel på nederste sylinder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen har tenkt logisk og lagt om bremserør slik at nippel kom øverst.

Noen av dem fikk jeg som kundebiler.

Blir for mange feilkildemuligheter å skrive om så tele109 kan evt ringe meg for mulig mer hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalen er høy på andre pumpe.

Er ikke 100% sikker på at all luft er ute forran. Når jeg la opp nye rør satte jeg luftenippelen øverst.

Virker jo mere logisk. Gjorde det samme for noen år siden på en annen bil, funka da. Men for all del, det kan godt hende feilen ligger der. Er forholdvis fort gjort å bytte tilbake. 

Noe annet jeg pønsker på om master pumpa fusker. Denne var ny, tror den ble kjøpt på vestfold ship. Kloden vet...

Fantaserer om å bygge de om til  skivebremser forran.

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp på denne måten før jeg fikk gode bremser.

Roterte bakplata et hull så det ble enklere å komme til å skru på luft og rør koblingene. La rør til nederste også opp til øverste. Lufter på øverste stempel.

 

2020-06-11 22.24.08.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over dette kittet i en av de siste LRO, som jeg ikke har sett før. Har flere ganger ønsker meg skiver når justeringen av bremsebånd har vært vanskelig å få perfekt.

 

https://www.designdevelopmenteng.co.uk/store/Series-Land-Rover-Front-Disc-Brake-Kit-p265217399

 

ca 200 GBP hos Paddock  i tillegg for kalipere, skiver og monteringskit.

 

Product   Price Qty Subtotal  
 
Front brake caliper (New) - LH - non vented - from LA930456

Front brake caliper (New) - LH - non vented - from LA930456

SKU: SEB500450
£45.23 £45.23 Remove Item
Front brake caliper (New) - RH - non-vented - from LA930456

Front brake caliper (New) - RH - non-vented - from LA930456

SKU: SEB500440
£45.23 £45.23 Remove Item
Disc-Brake-Solid | Aftermarket

Disc-Brake-Solid | Aftermarket

SKU: LR018026
£14.43 £28.86 Remove Item
Brake pad retaining kit when fitted with vented discs

Brake pad retaining kit when fitted with vented discs

SKU: STC8575
£2.92 £5.84 Remove Item
Wheel Stud - 60Mm

Wheel Stud - 60Mm

SKU: FRC7577
£4.15 £41.50
Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...