Gå til innhold

Gap sensor kalibrering D3


Fjellrev

Anbefalte innlegg

Hei. 

Etter å ha byttet alle 4 høydesensorer på D3 skal det utføres en kalibrering, FØR høyden settes.

 

Sliter litt med å få taket på akkurat hvordan gå frem.

Er det noen med erfaring som kan gi noe kort how to do?

 

Bruker Id II tool.

 

Utfra gap sine instruksjoner er det flere måter å gjøre det på. Gamle måten å regne seg frem til nye verdier og en ny måte som vistnok beregner det av seg selv. Jeg har ikke den nye versjonen,  sjekket ut i dag i forhold til programvare oppdatering og fikk elektronisk varsel om at den tilgjengelige versjonen angikk en annen bilmodell og jeg tok derfor ikke sjansen på oppdatering. 

Har noen tatt denne oppdatering?

Screenshot_20210315-161714_IIDControl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min versjon sier IId tool BT V3.0 B2134

 

Den er kjøpt i 2015 og ikke oppdatert siden 2015/16.

 

Når jeg nå kobler den opp mot GAP for oppdatering,  laster ned oppdaterings program så er den tilgjengelige versjonen:

3.oo.oo build 2728 release

Og

3.01.00 build 2697 spesial

 

Når jeg prøver å laste ned disse oppdateringene så får jeg opp en warning

-at mitt tool har en annen registrert biltype enn det den nye oppdateringen har..

Den viser til at min er registrert med en lr3, som er riktig, men ikke hva den nye oppdateringens biltype er..

 

Er det ingen her som har oppdatert toolet sitt og fått slik warning og vet at det bare er å trykke ok og kjøre på?

 

Har sendt spørsmål til gap og håper på noe oppklarende svar kjapt da jeg har frist for EU og må ha ny 4 hjuls kontroll før godkjenning. 

 

By the way..

Er det noen som vet om boltene som fester spissingstag bak, de boltene som fester staget i hjul hub,  om de er tight inni foringen til staget?

Skiftet begge stag i fjor, fikk 4 hjuls kontroll,  og har nå ved EU fått underkjent det ene staget med slakk.

Har kjøpt nytt stag og satt på men observerer at bolten er rommelig inni hylsen.  Altså gjengepartiet er tight når bolten føres inn i hylsen men ikke den delen av bolt uten gjenge som blir stående inni hylsen når dratt til.

Har fått nye bolter fra advanced factors og selvfølgelig kastet de gamle i fjor så får ikke kontroll målt mot de gamle. 

Er bekymret for at dette er årsaken til underkjent og at det nå fremdeles er det samme problemet...

20210316_103620.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...