Gå til innhold

Hva slags væske i delevaskeren bruker dere?


Elvehundre

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på hva dere vasker delene med? Kjøpte en delevasker for noen år siden. Nå skal æ ta den i bruk og vaske en motor.

 

Og tenkte diesel, men hadde bare bensin på kannene i verksted.

 

Så da ble det ikke vask på lørdag. Og når æ fikk tenkte mæ om fant æ ut æ kunne spørre hva andre bruker.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK

 

Har dårlig tilgang på varmt vann, må i tilfelle varme på vannvarmer i kontakt. Kan ta litt tid. Dessuten jobber jeg så sent at vannet rekker å bli kjølig.

 

40 minutter siden, tiopet skrev:

Jeg bruker flytende maskinoppvask middel og varmtvann på min :)

 

Hva skyller du delene med etterpå? Rent vann? 

 

Delevasker er brukt, ligger igjen rester av olje og skitt. Dette løser seg kanskje opp ved bruk av nevnte såpe og varmt vann? Blir kanskje renere delevasker når jeg tapper ut vannet.

 

H A

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun flytende oppvaskmiddel brukte jeg nå sist, fjernet olje og møkk uten problemer.

Jeg har sånn delevasker med vindu på toppen og hansker gjennom lokket, kobles til trykkluft og har vanntank med varme element og termostat.

Er den fra Garage15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delevaskersåpe var delt i to kategorier sist jeg var borti det.

Varmtvannsvasker og kaldavfetting.

Vi fikk prutet oss til pulverfylt varmtvannsvasker fra Italia en gang.

Pulveret derfra var ikke i norsk handel for å si det sånn.

Glemte du toppdeksel i alu i den over natta var det lite igjen.

Fant ut at når det var slutt på pulveret var det intet her til lands som var like bra.

Oppvaskmaskinpulver,litt dieselblandet bensin eller vice versa , dunk spylervæske ,white sprit, var noen brukte ingredienser.

Solgte den etter avsluttet verkstedtid og bruker nå stort sett en pensel med avkortet bust og bremserens evt. diesel/bensin i et bekken eller

fruens lenge savnede langpanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JokerS30 skrev:

Skaff et fat med trikloretylen. Det fjerner absolutt alt, inklusive både kort- og langtidshukommelse

Jotakk, har brukt det i årevis til sjøs. Kalte det bare tri. Vasket motordeler omtrent hver dag og hele maskinrommet hver lørdag med dette Er det rart man er ufør i dag :blink:

Ikke hadde vi hansker og vernebriller, men vi hadde da gummistøvler, kortbukse og t-skjorte :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...