Gå til innhold

Disco2 vs P38 som hytte/jaktbil


reitsma

Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter Disco 3 ble uheldig vraket ser jeg etter nytt hytte/jakt bil.

 

Forsikringspenger gikk til elbil, men savner den gode Disco. 
 

Ser meg for RR p38 eller Disco 2 som erstatter, budget er 30-40k. 
 

klar over jeg ikke får ny bil til den pris men hva skul en velge? Tenker da hvor mye en kan gjøre selv, rust, deler etc.

 

noe synspunkter? Noe modeller å styre unna? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor glad er du i jakt ?
Ikke så veldig glad i jakt = P38
Veldig glad i jakt = Toyota Rav4
Ganske glad i jakt = D2

D2 er en " kurant " Landrover, men flertallet er ganske slitne nå. Det meste mekanisk er grei skuring, men rust er i ferd med å bli et alvorlig problem på de fleste som ikke har fått utbedret ganske mye. I tillegg har mer eller mindre velmenende entusiaster fått til mye bra løsninger på de bilene som har vært entusiasteid en stund. 

P38 kan du bare glemme om du har andre hobbyer*, dette er en bil som har drevet samtlige entusiaster som har prøvd seg, med unntak av Brage, totalt på sammenbruddets rand.

 

* Inkluder kone, familie, venner, en jobb du må møte opp på, enhver annen sosial eller fritidsmessig aktivitet, for ikke snakke om en bankonto beregnet på pensjonist-tilværerelsen her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lafterolf skrev:

Perfekt jaktbil begge. Jakt på deler, jakt på verktøy, tolmod,tid osv.

Jeg brukte mest energi på å jakte på stadig nye feil ingen hadde hørt om, samt pakkemannen. Han oppgraderte fra Caddy til Mercedes Sprinter rett etter jeg begynte å sette i stand min, den ekstra høye og ekstra lange typen med oppgradert lastevekt....cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lafterolf skrev:

20 år gamle biler er ofte for de med skiftenøkkel uansett merke. 

Det samme er det når elbilen blir like gammel. 

Pathfinder vil ikke gi deg nattero den heller.

 

Som tidligere eier av Pathfinder kan jeg skrive under på det. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler ikke Jokerens oppfatning av p38:blink: etter nærmere 100 000 km i min

Men helt klart 2 ganske forskjellige biler.

P38 har komfort som bare er et lite hakk eller to under det du er vant til fra D3, D2 er nok ett stort steg nedover på komfort stigen.

Begge er ganske mye tregere en D3 i diesel utgave, med v8 blir det ganske mye tørstere en det d3 er (regn med 1,5 l/mila)

 

Begge er gamle biler og da vil de ikke være feilfrie, så enten må du finne et verksted som har greie på disse bilene, eller brette op ermene og ta i ett tak selv.

 

P38 har jo en bråte computere drysset rundt i bilen, så du bør ha litt forståelse for slike ting, eller lyst å lære (du finner instrukser på absolutt altnpå nettet)

 

D2 er en enkler bil sånn sett, men mitt intrykk er at den tendenser til å ruste mere en det p38 gjør

Endret av grunneieren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...