Gå til innhold

Defender 300TDI ‘96


jorgenht

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...

Vel, etter PKK så har det ikke skjedd så mye. Lager meg sakte men sikkert en liten liste over småtteri jeg skal pusle med i vinter.. 

Har liggende nye hengsler til bakdør og fremdører. Uten lakk. Hva er fremgangsmåten for greiest resultat her? 
Og hvor er det greiest å bestille lakk? 
 

Skulle vært på tur med fintfolk i helgen, men det ble stang ut- da barna og fotballcup fikk prioritet og stang inn. 
 

EEE76DC4-A10F-4320-B32A-91F1347AF4D1.png

Teltet røyk av, sammen med bøylene. 
 

4FABC47D-EC6D-405C-A8A8-1092F5EE99CB.png

 

Nakent tak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg var for oppesen i forrige post. 
Motorstopp på vei til fotballcup- mistenker løftepumpe- da det ikke er motstand i hendelen, og kenguruoppførsel siste 500m. Godt det ikke er langt hjemmefra og kan taues hjem i ly av skumringen i kveld :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, SveinHa said:

Sjekk at du har returdiesel. Banjonippelen ut av innspr.pumpen på min gikk tett og da oppførte den seg som din... Ligger en sil inni bolten men ble tett likevel uten at jeg kunne se noen åpenbar grunn til det...

Takk for tips. Sjekker ut når bilen kommer hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, jorgenht skrev:

Er det slik at prime-hendelen ikke virker hvis motoren står feil, at jeg må dreie litt for at den skal ta?

Ja men også hvis du ikke har den 8-10 mm mellomlegget mellom pumpe og blokk. Den følger med på fødepumpe til 200tdi men ikke til 300tdi selv om du må ha den der og...

 

Jeg laget adapter selv:

NittiNitti_diesel_fdepumpe.jpg

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, jorgenht skrev:

Bilen hjemme- får bli litt feilsøk imorgen. 
Er det slik at prime-hendelen ikke virker hvis motoren står feil, at jeg må dreie litt for at den skal ta? 
Hvis ikke er den nok defekt. 
Fortsettelse følger. 

Pumpa drives av kamakselen, og om kamen løfter akkurat der motoren stoppet vil armen på pumpa stå på det høyeste og du vil ikke kunne pumpe. Drei litt på motoren og prøv igjen. 

Eventuelt løsne slange fra pumpa, den nederste, og kjør starter et sekund. Det spruter om pumpa virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SveinHa said:

Ja men også hvis du ikke har den 8-10 mm mellomlegget mellom pumpe og blokk. Den følger med på fødepumpe til 200tdi men ikke til 300tdi selv om du må ha den der og...

 

Jeg laget adapter selv:

NittiNitti_diesel_fdepumpe.jpg

For jeg pumpet jo når jeg byttet dieselfilter. Uten å tenke på det. 
 

 

1 hour ago, lafterolf said:

Pumpa drives av kamakselen, og om kamen løfter akkurat der motoren stoppet vil armen på pumpa stå på det høyeste og du vil ikke kunne pumpe. Drei litt på motoren og prøv igjen. 

Eventuelt løsne slange fra pumpa, den nederste, og kjør starter et sekund. Det spruter om pumpa virker.

Ja, var det jeg tenkte. Dreie litt og prøve igjen. Mente denne pumpa var relativt ny. Kanskje sporet med tett tilførsel/retur er lurt. Tatt i betraktning at jeg byttet tank nylig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
5 timer siden, lafterolf skrev:

orginaldimensjonen på stålfelger er finest på Defender

Ja, det er vel sånn med oss gamlinger :P men Defenderen er vel den mest u-jålete bilen som finnes og det blir litt upassende å jåle den til med mindre en har en reell grunn for å endre dimensjon da...

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fotballtrening med eldstemann idag. Litt tregstartet- men dro greit i gang. Lot bilen stå 10 min på tomgang for å få ”litt” varme i kupeen. Kom ut og- lukter det litt mye diesel her? 
Jess- returslange på dysene var gått dukken. Sikkert original. Fin dam under. Kjørte arbeidsbil til trening. 
 

Kanskje jeg rekker innom tess imorgen for 3,2mm tror jeg- slange. AEFC6BF8-74A4-408F-8560-72BC8C32208A.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde endelig et ærend i byen i forrige uke- så kom meg innom Tess. Mannen på slangeverkstedet hadde også gammel diesel og visste hva jeg skulle ha. 70kr for en meter med returslange. 
Fikk endelig tid i kveld. Varmet den litt mykere med varmluft. BC7ACD18-A0D4-4CB3-8399-3F4A055B012D.pngC1D4138A-36BE-4943-BDB0-A7815FCCFBA5.png

Og bilen fyrte etter endelig runder på starteren. Happy days. Ble med det- så gikk jeg inn å la i vedovnen igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...