Gå til innhold

Defender 300TDI ‘96


jorgenht

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da er tankarmaturen reddet, og pusset ren. 2DD82B61-4E02-433E-9E2A-FB4762B65870.png2260DFC0-2B01-4DE6-BD08-587976EACCD3.png

Hadde egentlig planer om tur til neste helg med Defenderen, men mangler da låsering og korkpakning. Har lagt ut en Ønskes kjøpt her- så om noen har liggende… 

Bestilte med AF, og DHL Express- men usikker på om det går noe fortere selv om man betaler litt mer. 
Noen som tror min faste/dyre delepusher på Autostrada har dette som lagervare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte faktisk jeg skulle ringe @gautes  

Han har hatt ting liggende tidligere. Er mer posten Norge som er variabelen her.

Rart at man kan stole mer på DHL og pakker utenlands fra enn egen post. 
Jeg tar uansett en tlf dit på mandag. 
Hadde jeg planlagt bytte av tank hadde det vært enklere. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var DHL outsorcet til et kjempehyggelig budfirma som gikk over all forventning. 
Nå er det DHL bilen som kommer. Går like greit med ham og. Har satt pinnen på Googlemaps til garasjen. 
Har ikke forsøkt Express enda- så får vi se. Ender vel opp med å få fatt på lokalt- også kommer pakka fort. Litt som å ha med reservedel i bil. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dhl vant. Med en arbeidsdag. Posten er trege her på Østlandet synes jeg. 
Laget pakning til armaturen på toppen av tanken og monterte tanken opp før delene kom. Korkpakning er korkpakning regner jeg med? 
 

Prøvetur idag- og fylle opp helt med diesel, så jeg får sjekka om det er helt tett med låseringen på siden til måler og retur. Om ikke har jeg 5 låseringer til :lol:

Da blir det nok Defender til Horten imorgen -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjøring godt og vel unnagjort. Tok turen til Horten idag, moro å kikke på litt bil :)

Styret med deler fra overalt var i grunnen helt unødvendig. Pakket sammen pappesker idag og inni bretten på esken tanken kom i..35D141F8-37FB-432F-990D-1365E3918ECD.png

Typisk. Vel da har jeg til tankbytter i hele min tid :P

 

Det regnet ganske bra på veien hjem. Viskeren løsnet fra armen, heldigvis lot det seg løse med en strips. Får klemme armen litt tightere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vel, igang med forberedelser til PKK. To rusthull venstre fremme utrigger som må håndteres. Var dum nok til å begynne på bulkhead til ramme bolten. Den knakk. Har fått donert ny av hyggelig forumist :D

 

Men, bolten er kanskje kortere- men sitter fortsatt som heia. Spm: er hylsene som sitter i bulkheadbiten å få kjøpt løst? Jeg finner dem ikke på deletegningen. Eller hører de med bulkhead og må ”reproduseres av rørbiter her hjemme..? 
67B8B0F3-CF30-43FC-A62E-D05114DA32E6.png9D368276-504C-42CB-A5AA-4E293ABCC810.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@gautes Ja, det er jo sant. Men har bare en vanlig propanbrenner. Føler ikke det alltid er tilstrekkelig. 
Har kappet av innved ramma, for at det skulle være mindre å dra rundt. Har sveist på et par muttere, uten at den varmen gjorde det noe bedre. 
Da tror jeg at jeg bare produserer nye, de er bare der for å ikke klemme alt flatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...