Gå til innhold

LT95 tips før inmontering av kasse.


Anbefalte innlegg

Hei

skal bytte kasse i min bil da 1,3 gear og høyserien hopper ut ofte... 

Kassen jeg skal bytte til ser veldig fin ut innvendig og virker mye strammere i fisken.

Tenkte å bytte simmeringer. Er det noe mer man bør gjøre? Den har visst en oljepumpe som kan gå i stykker. Er det noe som bør sjekkes ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, utover olje og filteret (om montert i tappepluggen) er det vel ikke mye du trenger tenke på når det gjelder den kassa tror jeg. Har ikke hørt om oljepumpe-tull her.... :huh:Ville skiftet alle pakningene du kommer til. Også gå over vakuumklokka så du vet at sperra fungerer og kanskje sjekke om alle drevene ser fine ut. 

 

Clutch og tetning på motor da? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er prosjektet igang. Alle skruene på oljepumpa var løse ....Kun klistret pakning som holdt det sammen. Men drevet inni der så fint ut og snurret når inngående aksel snurret :) 
 

2796E302-C987-45AE-BDCA-35B84C05827F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2021 den 22.36, Atle3 skrev:

Ok :) Ja jeg får sjekke pumpa først. Tenker å bruke 5-50 olje på den. Motor bytter jeg i samme omgang. 

Hvilken type 5-50 bruker du?  Burde fungere bra.  Mindre lekkasjer med 20-50 kanskje?  I bruk så burde du sjekke nivåer på girboks og transfer boks for å passe på at det ikke pumpes internt fra den ene til den andre... jeg ville være spesielt oppmerksom med å sjekke dette his du bruker relativt tynn olje og ser ingen lekkasjer.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema olje. Jeg har en Volvo 240 diesel som har gått på 0-40 syntetisk olje siden den var ny. Den har gått 300 tusen. Den er fortsatt tørr og har full kompresjon enda. 20-50 fungerer dårlig i -20. fylte 5-40 på lt95 og lekkasjene har gått betraktelig ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...