Atle3 Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Hei skal bytte kasse i min bil da 1,3 gear og høyserien hopper ut ofte... Kassen jeg skal bytte til ser veldig fin ut innvendig og virker mye strammere i fisken. Tenkte å bytte simmeringer. Er det noe mer man bør gjøre? Den har visst en oljepumpe som kan gå i stykker. Er det noe som bør sjekkes ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Nei, utover olje og filteret (om montert i tappepluggen) er det vel ikke mye du trenger tenke på når det gjelder den kassa tror jeg. Har ikke hørt om oljepumpe-tull her.... Ville skiftet alle pakningene du kommer til. Også gå over vakuumklokka så du vet at sperra fungerer og kanskje sjekke om alle drevene ser fine ut. Clutch og tetning på motor da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Problemet med pumpa er vanligvis at noen har brukt for tykk olje. Ellers så er det viktig å ikke bruke noe "moderne" som spiser opp gule metaller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 10. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2021 Ok Ja jeg får sjekke pumpa først. Tenker å bruke 5-50 olje på den. Motor bytter jeg i samme omgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Da hardu nok full kontroll! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 15. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2021 Da er prosjektet igang. Alle skruene på oljepumpa var løse ....Kun klistret pakning som holdt det sammen. Men drevet inni der så fint ut og snurret når inngående aksel snurret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 16. mars 2021 Del Skrevet 16. mars 2021 På 10.3.2021 den 22.36, Atle3 skrev: Ok Ja jeg får sjekke pumpa først. Tenker å bruke 5-50 olje på den. Motor bytter jeg i samme omgang. Hvilken type 5-50 bruker du? Burde fungere bra. Mindre lekkasjer med 20-50 kanskje? I bruk så burde du sjekke nivåer på girboks og transfer boks for å passe på at det ikke pumpes internt fra den ene til den andre... jeg ville være spesielt oppmerksom med å sjekke dette his du bruker relativt tynn olje og ser ingen lekkasjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 16. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2021 Biltema olje. Jeg har en Volvo 240 diesel som har gått på 0-40 syntetisk olje siden den var ny. Den har gått 300 tusen. Den er fortsatt tørr og har full kompresjon enda. 20-50 fungerer dårlig i -20. fylte 5-40 på lt95 og lekkasjene har gått betraktelig ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.