Gå til innhold

defender på auksjonen.no


zeyang

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, lafterolf skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=209980156

 

Det er en uting at det kjøres to auksjoner samtidig. Spør du meg er prisen i Finnannonsen allerede passert hva bilen er verdt, for lenge siden.

flott takk for svar. Den lå først til 40k  nå til 60. + 10 prosent til auksjon.no. Så nå 66000.

Jeg har mistet interessen. middlemen er noe sleipe greier. Eneste auksjonen.no er å vise den frem og hause opp prisen.

Om noen har en defender/110/88 er jeg interessert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare en auksjon. Auksjonen.no annonserer bilen også på finn.no, og prisen der oppdateres etterhvert som budene kommer inn. Selve auksjonen foregår online på auksjonen.no. Det er vel en real måte å gjøre det på.

 

En annen ting er om bilen er verdt det som bys? Det regner jeg med at den som byr så høyt synes selv. Og slik fungerer vel markedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stig skrev:

Det er da bare en auksjon. Auksjonen.no annonserer bilen også på finn.no, og prisen der oppdateres etterhvert som budene kommer inn. Selve auksjonen foregår online på auksjonen.no. Det er vel en real måte å gjøre det på.

 

En annen ting er om bilen er verdt det som bys? Det regner jeg med at den som byr så høyt synes selv. Og slik fungerer vel markedet...

 

real og real fru blom. Hva gjør auksjonen? de legger på 10% og det er alt de gjør.  jeg skal frastå å kommentere om den er verdt det eller ikke.. En får ikke teste og må mase for å få lov til å starte motor. Kjøre den på plassen lot seg ikke gjøre. Den som byr må prise inn at en i praksis kjøper uprøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du hadde problemer med å få testet bilen. Jeg kjøpte nesten en bil på auksjon i fjor, og fikk teste og kjøre så mye jeg ville. Det står jo også i vilkårene at: "Salgsobjektet selges «som den er». Dette forutsetter fra selgers side at salgsobjektet er besiktiget, testet og eventuelt prøvekjørt, og at salgsobjektet er akseptert i den stand den forevises på lokasjon før budgivning."

 

Påslag er normalt, og ligger vel i sakens natur. Alt opplyses om, og det er ingen skjulte kostnader som kommer som en overraskelse. Tror du en vanlig bruktbilselger hadde solgt den gratis da?

 

Om man personlig synes det er verdt det, er en annen sak. For bilens eier er det sikkert en lettvint løsning.

 

Det ligger også en sikkerhet her. Brodern kjøpte en bil usett på auksjon i fjor. Da jeg skulle hente den for ham, så var ikke bilen i den stand som foreskrevet av selger. Da ble salget opphevet, og brodern fikk tilbake pengene av auksjonen.no uten at selger kunne si så mye på det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Stig skrev:

Det ligger også en sikkerhet her. Brodern kjøpte en bil usett på auksjon i fjor. Da jeg skulle hente den for ham, så var ikke bilen i den stand som foreskrevet av selger. Da ble salget opphevet, og brodern fikk tilbake pengene av auksjonen.no uten at selger kunne si så mye på det!

Det jeg ser er at det står AS IS på bilene. Altså din bror må ha vært heldig. Hadde du fått den sikkerheten at den er ikke som forevist er jeg enig at 10% påslag

er berettighet, ellers mener jeg det er overpriset service. Å legge ut på finn og sin egen hjemmeside og ta 10% er for meg et dyrt mellomledd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, zeyang skrev:

Det jeg ser er at det står AS IS på bilene. Altså din bror må ha vært heldig. Hadde du fått den sikkerheten at den er ikke som forevist er jeg enig at 10% påslag

er berettighet, ellers mener jeg det er overpriset service. Å legge ut på finn og sin egen hjemmeside og ta 10% er for meg et dyrt mellomledd.

 

Jeg er usikker om jeg er blitt moderert vekk, eller om jeg har gjort noe galt i forbindelse med innlegging av svar; så jeg spør igjen:
Hva er motivene for å kritisere auksjonen så til de grader som du gjør?  Hva er det denne kampanjen din går ut på ?

Er det sånn at du mener det er umoralsk å drive en auksjonsforretning ?  Ligger det andre momenter bak ?

Strengt tatt bør du gå løs på finn, de tjener seg søkkrike uten at man engang er sikret å få solgt det man annonserer; er det en " helt annen greie " ?

Jeg er  så glad i auksjonsformen selv, men det er da bare å la være å kjøpe, er det ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JokerS30 skrev:

Jeg er usikker om jeg er blitt moderert vekk, eller om jeg har gjort noe galt i forbindelse med innlegging av svar; 

 

Jeg så ditt tidligere innlegg, så du ble nok moderert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Stig skrev:

Auksjonen endte på kr. 81.000,-

Gebyr i tillegg, så Defenderen endte på nesten 90.000,- !!!!

Altså er markedsprisen på en oppbrukt Defender for tiden omlag 90 000kr ?

 

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, lafterolf skrev:

Det er bare en som var villig til å betale så mye. Ikke sikkert han har som plan å kjøpe mange til den prisen.

Må jo være minst to for å øke budene.

2 timer siden, JokerS30 skrev:

Altså er markedsprisen på en oppbrukt Defender for tiden omlag 90 000kr ?

 

Tydeligvis forskjell på øynene som ser.

Og kanskje vært innom og sjekket bilen bedre enn bildene kan vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...