Gå til innhold

Swivel gaiter kit


tiopet

Anbefalte innlegg

Prøvde å montere et sånt swivel gaiter kit i skinn, siden jeg har splitter nye pokaler og ellers alt nytt i hvert hjul.

Kit'et passer ikke min defender, selv om det står at det passer defender til 2007.

Har snudd og vendt på disse klemringene i alle retninger og ingen av hullene passer med bolthullene mine :blink:

Prøvde til og med å sjekke hullene med noen nye klemringer, de passer ikke med hverandre.

 

Er det andre bolthull på noen defendere?

 

Tenkte jeg kunne kutte de nye på lageret og bruke dem i stedet for de som fulgte med, men de har jo ikke den buete kanten som skåner skinnet.

Kanskje like greit å la være å ha på skinntøfler og heller vaske rent oftere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg har aldri sett en Defender med swivel gaiter kit i skinn. Selv i Island hvor undervognen ble konstant sandblåst av grus og sand og regelmessig dukket ned i sandfylde gletsjerelver, var de ikke nødvendige. Fyll regelmessig egnet smøremiddel på swivelhuset og bruk bilen regelmessig, da holder de i mange år. Jeg byttede mine først etter 260k km på saltede vestlandsveie, kunne ha brukt dem 20-40k km til uten for meget lekkasje.

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokalene ruster vel til faens fordi "noen" glemmer å etterfylle fett ?
Med regelmessig etterfylling av fett, samt bytte av pakning nå og da, så dras vel et tynt lag fett utover pokalene, og beskytter de.
Akkurat sånn ingeniørene tenkte den gangen de konstruerte systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokalfett og passe stramme kinglager er det som skal til for at pokalene skal vare. Framakselene på Land Rover er faktisk veldig bra konstruert, ikke like solide stikkaksler kanskje, men konstruksjonen er bra.

Geländewagen derimot ....... gode stikkaksler, men pokaler og cv-ledd - huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme på japanske biler. Pokalen er sveiset fast i akselhylsa. Men rust på pokalene er vanlig på de bilene, og har mindre å si fordi de ikke har olje i pokalen. Der settes drivleddet inn med fett, samme med kingboltlager. Pokalen har støvmansjet.

 

Enig med Vidar, det som tar livet av både lager og pokal er dårlig etterstramming av lager. Dette burde sjekkes hver vår når man legger om hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir de liggende på hylla :)

Kan jo se om guttungen vil ha de på sin 88" eller om de passer til min 86".

Time will show :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...