tiopet Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Prøvde å montere et sånt swivel gaiter kit i skinn, siden jeg har splitter nye pokaler og ellers alt nytt i hvert hjul. Kit'et passer ikke min defender, selv om det står at det passer defender til 2007. Har snudd og vendt på disse klemringene i alle retninger og ingen av hullene passer med bolthullene mine Prøvde til og med å sjekke hullene med noen nye klemringer, de passer ikke med hverandre. Er det andre bolthull på noen defendere? Tenkte jeg kunne kutte de nye på lageret og bruke dem i stedet for de som fulgte med, men de har jo ikke den buete kanten som skåner skinnet. Kanskje like greit å la være å ha på skinntøfler og heller vaske rent oftere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 (endret) Må innrømme at jeg har aldri sett en Defender med swivel gaiter kit i skinn. Selv i Island hvor undervognen ble konstant sandblåst av grus og sand og regelmessig dukket ned i sandfylde gletsjerelver, var de ikke nødvendige. Fyll regelmessig egnet smøremiddel på swivelhuset og bruk bilen regelmessig, da holder de i mange år. Jeg byttede mine først etter 260k km på saltede vestlandsveie, kunne ha brukt dem 20-40k km til uten for meget lekkasje. Endret 12. mars 2021 av kjartanb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Pokalene ruster vel til faens fordi "noen" glemmer å etterfylle fett ? Med regelmessig etterfylling av fett, samt bytte av pakning nå og da, så dras vel et tynt lag fett utover pokalene, og beskytter de. Akkurat sånn ingeniørene tenkte den gangen de konstruerte systemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Pokalfett og passe stramme kinglager er det som skal til for at pokalene skal vare. Framakselene på Land Rover er faktisk veldig bra konstruert, ikke like solide stikkaksler kanskje, men konstruksjonen er bra. Geländewagen derimot ....... gode stikkaksler, men pokaler og cv-ledd - huff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Sist jeg så på en GD var pokalen del av foraksel om jeg husker rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Samme på japanske biler. Pokalen er sveiset fast i akselhylsa. Men rust på pokalene er vanlig på de bilene, og har mindre å si fordi de ikke har olje i pokalen. Der settes drivleddet inn med fett, samme med kingboltlager. Pokalen har støvmansjet. Enig med Vidar, det som tar livet av både lager og pokal er dårlig etterstramming av lager. Dette burde sjekkes hver vår når man legger om hjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Første bud er vel fett/oljen i pokalene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 11. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2021 Da blir de liggende på hylla Kan jo se om guttungen vil ha de på sin 88" eller om de passer til min 86". Time will show Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.