Gå til innhold

Hydraulisk presse,20T, biltema, lekker


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Hei 

 

Har hånden på en slik presse. Lekker eller svetter olje her å der

 

Finnes det deler, bt har visstnok ikke. Er vel noen som har samme presse 

 

Ser ut som det kommer olje ut fra pumpe, ved release Ventil, 

Svetter fra stempel og. 

Men den greier fint 15 tonn pluss 

IMG_20210308_130022.jpg

IMG_20210308_125944.jpg

IMG_20210308_125940.jpg

IMG_20210308_125934.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare bruke den litt hadde jeg bare etterfylt.

Medium bruk ville medføre påfyll av tykkere olje/gunda.

Hard og hyppig bruk ville jeg spandert litt tid på demontering og løping etter delepushere som kanskje har.

 

Har brukt hjemmelaget? presse en gang med jekken stående nede. Vanlig biljekk.

Ikke å anbefale med mindre man har venner som driver med kjevekirurgi og tannproteser.

Gikk bra men ble en tankevekker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn 10tonn eller lignende på Jula- alle har vel en slik i sortimentet. Den er rød- der fulgte det med en Oring man sikkert bør bytte etter en stund/ved lekkasje. Trenger ikke være vanskelig eller kostbar den lekkasjen..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rød type med opp ned hydr jekk...som eg ikke ble komfortabel med. Prøver selge den. 

Den har jo seff fått seg en byge der den ikke vil pumpe opp trykk... Kanskje lite olje 

5 timer siden, gautes skrev:

Skal du bare bruke den litt hadde jeg bare etterfylt.

Medium bruk ville medføre påfyll av tykkere olje/gunda.

Hard og hyppig bruk ville jeg spandert litt tid på demontering og løping etter delepushere som kanskje har.

 

Har brukt hjemmelaget? presse en gang med jekken stående nede. Vanlig biljekk.

Ikke å anbefale med mindre man har venner som driver med kjevekirurgi og tannproteser.

Gikk bra men ble en tankevekker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde pressen med jekk en sånn en holdt jeg på og kjøpe...Sekunder før kjøpe tasten ble trykket ned begynte jeg og tenke Men da er jeg omtrent like langt som med den hjemmelagde med ustabil hyd.jekk under.Fant en annen levrandør dansk.Den er på 30 ton også rød men svert stabil..Som og gå fra en gammel traktor på dårlig skogsvei til og kjøre stor Lincoln på fin asfalt.Tiden på arbeidet er rundt en femtiende del av den gamle saken med jekk under.Som en drøm og overhale en gammel motorsykkel eller moped veiv.To penol spisser mot hverandre eller to v klosser samt måleur og veiven blir like nøyaktig som en ny kjøpe veiv. Johnny Oksnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...