Gå til innhold

Rover V8, toppakningsbytte


kulien

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Innser at jeg må bytte toppakning på V8'eren, men ingen av mine (mange) verkstedshåndbøker har denne motoren inkludert. 

 

Er det strekkbolter på denne, eller kan jeg bruke de på ny? 

 

Har noen oversikt over trekkerekkefølge og moment som de kunne tatt bilde av å lagt inn i tråden? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advanced factors hadde løsningen på dette også.

 

https://www.advancedfactors.co.uk/engine-torque-settings-12025-c.asp

 

Skifte bolter: Nei

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det? Hvis det er strekkbolter, anbefales det vel å skifte bolter.

 

Strekkbolter kom vel på V8 rundt -93/94 når de gikk over til 10 bolter. Eldre motorer hadde 14 bolter på toppene. Noen anbefaler å bytte til 10 strekkbolter også på gamle motorer ved bruk av komposittpakning. De fire resterende boltene bare festes lett (20Nm) for å fylle hullene.

Strekkbolter skal som regel først strammes til at visst moment, deretter grader. Vanlige bolter kun på moment, og bør etterstrammes etter å ha kjørt en stund.

 

Mye rart man leser seg til nå guttungen har kjøpt seg Range Rover med V8... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...