Gå til innhold

Barnestol (overgang til beltestol)


Olavnord

Anbefalte innlegg

Junior skal så smått over fra bakovervendt småbarnstol og over i fremovervendt beltestol. Vår erfaring med både babystolen og nåværende er at det rett og slett er for dårlig plass i baksetet, noe som har gått ut over komforten til passasjer. Hun må sitte med veldig rett rygg og knær tett oppi hanskerom (ja, hun er en del høyere enn 160 cm..).

 

Beltestolen skal monteres bak førerplass da vi straks må inn med babystolen igjen. Hvilke stoler benytter dere, og hvordan er det med plass? Per nå har vi en Cybex Sirona S, som ble et kompromiss mellom plass og funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jenta vår startet i MaxiCosi Cabriofix. Med denne hadde ikke jeg på 186 cm (med lange bein) noensærlige problemer med å sitte i pas.setet- så det kan jo være et tips dersom dere går for en ny babystol. Nå er jenta blitt større og sitter i Cybex Sirona S I-size. Da er det litt i overkant trangt for meg, men det var det beste alternativet jeg fant da vi kjøpte.

 

Trodde egentlig ikke at den fremovervendte bilstolen var noe problem plassmessig; er det ikke de bakovervendte som tar størst plass?

Endret av Discokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk mine to, satte de i bakovervendt babystol til å begynne med. Begge to er store av vekst, og når de var 3-4 år gamle kjøpte jeg Kiddy Guardian Pro:
https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/O4kpV/ny-test-forovervendt-barnestol-bedre-enn-bakovervendt

Mye basert på denne testen. Minstejenta er nå 7år og sitter fortsatt i stolen, så den har for oss vært helt kanon og er justerbar etterhvert som barnet vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Tror den fremovervendte skal være et mindre problem enn de bakovervendte. Cybexen vi bruker nå tok omtrent akkurat like mye plass som babystolen, så tenker vi kjører gjenbruk. Fordelen med den vi bruker nå er at den kan snus i begge retninger, så om junior ikke er med kan pass fint regulere setet. Har prøvd å la han sitte fremover, men han er såpass lang at føtter ofte havner på hver sin side av seteryggen på passasjersete. Forsåvidt kanskje ikke så mye bedre enn på topp av bakseterygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...