Gå til innhold

Kaliper henger foran Disco 4. Kjøpe Orginal eller uorginal?


Landrev

Anbefalte innlegg

 

Etter å ha merket i det siste at det er litt varmgang på ene siden foran fant jeg ut i dag at det ene stempelet på høyre kaliper henger/går tregt. Har søkt litt på forumet her, og overhaling av caliper virker å være en drittjobb. Har bestemt meg for å skifte hele kalipern. 

På LR butikken på nett selger de både orginal og uorginal fra Britpart. 

Repsett koster 250kr mot 1089 for en ny kaliper (britpart) Orginal koster over 4000kr. Hadde du gått for den billige eller orginal?

19AF4D44-F8F2-4355-B42A-0460D741EB19.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Britpart bak sist, og de holdt et år. EWS foreslo Bearmach når jeg måtte bytte. Men her saltes det mer. 
 

Tror ikke prisen på Bearmach med frakt var noe å bli skremt av hvis jeg husker rett. 
 

Ta med nye pinner/sett med gummi og alt. Samt klosser. Dine er sikkert kjørt gode og varme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mine begynner å bli slitne også. Tror det blir nye og ikke overhaling etter å ha sett hvordan bakre klaven så ut sist gang jeg måtte fikse hengende klosser.

 

Virker som de ruster godt rundt stempelet, i.e i klaven der gummimansjetten ligger, og utenfor. Pusser man ned dette så går det kanskje greit å overhale...

 

Kanskje britpart klaven holder lengre hvis man får på litt syregrunning og lakk så ikke rusten låser stemplene så raskt.

 

Synes i hvert fall originale blir litt dyre...

 

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, motom skrev:

Ser mine begynner å bli slitne også. Tror det blir nye og ikke overhaling etter å ha sett hvordan bakre klaven så ut sist gang jeg måtte fikse hengende klosser.

 

Virker som de ruster godt rundt stempelet, i.e i klaven der gummimansjetten ligger, og utenfor. Pusser man ned dette så går det kanskje greit å overhale...

 

Kanskje britpart klaven holder lengre hvis man får på litt syregrunning og lakk så ikke rusten låser stemplene så raskt.

 

Synes i hvert fall originale blir litt dyre...

 

 

Helt enig! Jeg har nå sendt mail til ØBD (høgger her i nærheten) som har en 2015 mod. inne med 56000 på telleverket. Regner med at jeg kan få denne for en høvding da jeg kjenner en som jobber der. Forutsetning er at den er velfungerende da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut stempelet, rengjør, smør opp og luft bremsene på nytt så sparer du deg for nye kalipere. Jeg kjøpte alt nytt på alle 4 hjørner for 2 år siden. I høst hang høre bak. Demonterte samtlige og smurte opp. Som nye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nye stempler i tillegg til repsettet!

 

Litt knot er det, men sett en parkettbit foran stempelet og kjør trykkluft på inngangen så kommer den sikkert ut. Forsiktig!!! Bruk en vanlig skrutvinge til å få den inn igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...