suprlite Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Eg oppdaga til min store skrekk idag at det er ikke noen ledning koplet til oljetrykksbryteren på kjerra. Så da må eg vel legge opp ledning da. Men hvor skal den koples? Hvor starter evt den gamle ledninga gitt at den fortsatt er i motorrommet et sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Ta bilde av oljetrykksindikatoren. Lettere å lete for oss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 26. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) 8 minutter siden, lafterolf skrev: Ta bilde av oljetrykksindikatoren. Lettere å lete for oss. Der, i midten av bildet er oljetrykksbryteren. I nedre venstre del av bildet er turbo/eksosrør. For å ta bildet måtte jeg løfte opp varmeskoldet som ligger over turboen. Endret 26. februar 2021 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 På min ('99 modell) - så kommer den ledningen ut av kabelpølsa som går over clutchuset. Den kommer ut sammen med ledningene til MAF og den andre sensoren i luftfilterboksen. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Ledning med kontakt kommer fra ledningsbunten bak motoren i høyde med toppakning. Ofte er ledningen så kort at de trekkes av helt av seg selv. Du finner den om du leter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 26. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) Jeg fant jeg fant. Ledninga var lagt slik at den lå oppå bellhousingen og gikk bakover innunder torpedoveggen, men jeg fikk fiska den frem med ei gripeklo. Rensa pluggen og bryteren med 1/2 boks bremserens og satte sammen. Nå har jeg lys i oljelampa for første gang -dessverre vet jeg om minst 2 anledninger hvor oljetrykk/nivå har vært for lavt og jeg regner med at kamsksling og ventilløftere ser ut deretter. Og når jeg peila olja i mørket og lyste på oljepinnen med lykt kunne jeg se at det glitret i masse bittebittesmå metallbiter. Jeg regner med at det meste av disse har kommet av mye kaldstarting i -15 til -25 kuldegrader i vinter hvor jeg tydelig har hørt at det har tatt litt tid før ventilløfterne har fått smøring. Så idag blir det en omgang med renseolje i motoren etterfulgt av olje og filterbytte. Så krysser jeg fingrene og håper motoren tilgir meg for kaldstartene og holder noen år til, mot at jeg får installert motorvarmer asap (det har liksom blitt utsatt og utsatt). Endret 26. februar 2021 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.