Gå til innhold

D1 vinsjfanger, vintehjul, lyktebeskyttere, takstige mm


gunnarh

Anbefalte innlegg

Cubbyboks og deler til forsetet kan du få kjøpe, men du må nesten plukke det ut selv  (er litt overbooket pga flytting..)

Jeg kan evt forberede litt med å fjerne tæla gulmatter (når det blir +grader) og sette inn bolter med 556.

En annen sak - jeg skal kjøre den til hugging på fredag (5-6 km unna), og da må setet være noenlunde brukandes - kan du finne en løsning på det?

Lyktegreiene burde vel og gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter min oppfatning, ja, men har gått ca 400.000. Har vel etterfylt 1 liter oje pr oljeskift 10-12 tusen/årlig. Ut over det vet jeg ikke så mye mer annet enn at den alltid har startet, og brakt meg frem (har kjørt den fra 270 til 400 på 12 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rust er en del av årsaken - men har vurdert å skjære ut/sveise inn ferdig-deler i områder motorrom (innerskjermer, lykteområder, og de 4 innfestningspunktene mot ramma).
Ramma er også underkjent på rust i område travers forran tank og på vangene ved tank såvidt jeg husker.

Fikset den fra tilsvarende tilstand i 2008 - satte inn 60x100x3 mm ved reprasjon av sill's og 'sydde inn' mye nytt stål for gulv, bakskjermer, a-stolper.

Ramma ble også fikset noe da, men så også den gang at den var marginal.

Synes vel kanskje alt-i-alt at det er ramma som er dårligst - er ikke så fristende å lappe videre på den.

Så må den ha ny servopume, skiver og klosser bak -og, ja, ny støtfanger, vinsjfangeren skal nordover til trøndelag..

En annen del av årsaken er en 2003 defender som har overtatt 'utility vehicle' rollen og som også krever litt oppmerksomhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...