Gå til innhold

NLRK Øst - Vintertreff på Åstjern 20. - 21. mars


Marius FM

Anbefalte innlegg

Vinteren er ikke over, så bli med oss på tur 20. - 21. mars.
I år inviterer vi tilbake til Åstjern for årets vintertereff.
Grunnet Covid-19 så blir det en annerledes vri i år og treffet kan nesten betraktes som vinter-overlanding :-)
Dette betyr at treffet vil foregå utendørs og man overnatter i bil/taktelt/camper/bakketelt/hengekøye alt etter hva man foretrekker. Det er for kaldt sier du? Fortsett å lese.

Treffet begynner etter endt Årsmøte 20. mars klokken 15:00 på parkeringsplassen til Kulturverket Flammen i Nittedal.
Turen går opp rv 4 til Randsfjorden og på vinterkledde veier opp til Åstjern. Det må betales veiavgift på vei opp og dette gjøres pr. SMS. Infor om betaling i bunnen her.
Etter at vi har ankommet Åstjern og rigget leir så er det tid for middag og vi byr på en herlig viltgryte med hjemmebakt brytebrød og dessert. Herligheten er laget av betjeningen på Åstjern og vi spiser og hygger oss rundt et tent bål med god stemning og en fortryllende stjernehimmel (går vi ut i fra).
Middagen er inkludert i treffet og treffavgiften er denne gangen satt til 0,- 

Etter en god natts søvn er det opp til hver enkelt å hygge seg med en skitur, aking, samtaler eller annet før man trekker hjemover når man ønsker.
Det er toalett og dusjfasiliteter på Åstjern og det skal være mulighet for strøm.

Vi skjønner at overnatting utendørs i mars ikke er for alle. Derfor har vi ordnet det slik at deltagere som ønsker å sove innendørs i Åstjernstua eller i Annekset kan booke dette som hotellrom direkte av Åstjern. Det er 2- og 3- sengers rom og prisen er 445,- per person inkludert frokost. Kontakt Eystein på tlf 905 86 868 eller send en e-post til post@aastjernhyttetun.no
Det er 28 sengeplasser tilgjengelig og førstemann til mølla.

Uansett om du sover inne, ute eller bare blir med på dagstur ønsker vi påmelding. Der gjør du her: https://forms.gle/p2cbtYcg3zDiQd7b9
Husk at hotellrom bookes direkte hos Åstjern.

Vi sees på vintertur !!!


a84a91_0aac68fae9b247d8913263707c04564a~

 

https://nlrk.no/?artID=2226&navB=1

Vintertreff_1.jpg

Vintertreff_2.jpg

Astjern_logo.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det fantastisk at styret jobber fram et opplegg for sosialt samvær i disse krevende tider hvor vi alle lengter etter å treffes igjen! 

Jeg lurer på usikkerheten rund framtidige innskjerpinger, vil Åstjern godtar kanselleringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2021 den 17.21, Puch G skrev:

Herregud er det fantastisk at styret jobber fram et opplegg for sosialt samvær i disse krevende tider hvor vi alle lengter etter å treffes igjen! 

Jeg lurer på usikkerheten rund framtidige innskjerpinger, vil Åstjern godtar kanselleringer?

We try. 
Når det gjelder innendørs overnatting så faller dette under hotelldrift så der blir det nok neppe noen restriksjoner som stopper. 
når det gjelder utendørssamling så har vi muligheten til å dele opp i to leire om det skulle være nødvendig. 
Alt kan skje i disse tider så vi følger med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er påmeldt! :) 

Men for en som ikke har vært med på dette før. Hvilke veier er det vi skal bevege oss ut på? Står pigg på bilen nå, men vi nærmer oss våren. Er det veier som på bildene over så hadde jo MT vært aktuelt. Kjettinger har jeg dessverre ikke klart enda. Noen med erfaringer? :)

 

Her på Innlandet, 400 meter over havet blir det ikke vår med det første, men fortsetter været slik det har gjort i det siste vil nok snøen forsvinne fra veiene innen treffdatoen i hvert fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Erik Iversen skrev:

Jeg er påmeldt! :) 

Men for en som ikke har vært med på dette før. Hvilke veier er det vi skal bevege oss ut på? Står pigg på bilen nå, men vi nærmer oss våren. Er det veier som på bildene over så hadde jo MT vært aktuelt. Kjettinger har jeg dessverre ikke klart enda. Noen med erfaringer? :)

 

Her på Innlandet, 400 meter over havet blir det ikke vår med det første, men fortsetter været slik det har gjort i det siste vil nok snøen forsvinne fra veiene innen treffdatoen i hvert fall. :) 


Jeg vil tro at det blir bare grusveier når vi kommer til treffet, men det er jo mars så alt kan skje :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må dessverre ta den tunge avgjørelsen å kansellere årets vintertreff helgen 20. - 21. mars.
FHIs anbefalinger om ikke å gjennomføre arrangement som samler deltagere fra flere kommuner er tungtveiende. Med smittetallene i vår region på vei opp og et håp om en normal påske må vi, som arrangør, være vårt ansvar bevisst.

 

Det er ikke så gøy å være "ansvarlig voksen" synes jeg...   :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marius FM skrev:

Det er ikke så gøy å være "ansvarlig voksen" synes jeg...   :(

 

Hadde flere vært det så hadde vi hatt svært få tilfeller nå. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marius FM skrev:

Det er ikke så gøy å være "ansvarlig voksen" synes jeg...   :(

Nei, men det er nødvendig at noen tar ansvar for å gjøre det rette.
Godt jobba både med forberedelser, samt den litt kjipe beslutningen å dra i nødbremsen.

Ut fra hva som ligger i korta, bør vel høst-treffet 2021 være en hel uke, og  kunne godkjennes som permisjon  på humanitært grunnlag hos arbeidsgiver og ikke-interesserte familiemedlemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...