Klodrik78 Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 (endret) Har byttet motor i bilen pga det jeg trudde var havari, var ikke havari men det fant vi ikke ut før ny motor var inne i bilen. Ved pådrag fusker motor ved 2500rpm. Dette er litt sporadisk men ikke på motorvei. Hvis jeg ligger på motorvei i 5gir ig akselrerer fra 80 og over 100 så starter motor og fuske/nøkke ved 2500rpm og oppover. Sliten dieselpumpe? Kan minne om da turboen døde på den gamle motoren da etter turbobytta var det i orden. Monterte den turboen som fulgte med den nye motoren når jeg byttet motor. Det kommer også veldig intens vibrasjon når man passerer 110kmt under centerkonsoll. Det er ikke ubalanse på hjul, dette har vært sånn før jeg byttet motor. Snakker vi mellomakselkryss osv? Endret 22. februar 2021 av Klodrik78 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Vibrasjoner kommer ofte fra mellomakselen. De fleste tror at vibrasjoner kommer fra fabrikken og sånn skal en Landrover være. Plutselig kommer bekreftelsen slående gjennom girboks før bilen mister framdriften. Du må skru av fremre mellomaksel for å kunne kjenne om dobbeltleddet er friskt. Søk på D2 kenguru eller noe sånt. Temaet er beskrevet helt siden første bil rullet ut porten i england. Selv setter jeg en knapp på wastegate modulator. Om problemet var likt før og etter motorbytte følger problemet med delen de har felles. Noen har stillt opp turbotrykket. Har du melding om overboost på diagnosen? Juster noen runder tilbake på mutteren på staget fra klokka til wastegaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Jeg har også kenguru-effekten på min, men da ved fullt pådrag fra 3000rpm og opp. Forsvant når jeg prøvde å koble fra MAF, så jeg antar min feil ligger i dårlig MAF-sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 23. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2021 Da skal jeg jaggu sjekke det med MAF. Har forøvrig hatt bilen på bukk idag. Løsnett fremre og bakre mellomaksling og alle kryss ser ut til å være i orden, fikk hjelp fra mekanikker på jobben. Men kan virke som litt slark i diffen så denne må da evt chimses opp. Men spm er da om dette kan være årsak til vibrasjon? Har også sklidd litt over på om det kan være slutte girkasse/transfer fester mot ramme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 Fremre mellomaksling kan være vrien å finne slark på. Det kan bære utslitt senterlager, og for å kjenne det må akslingen ut. Vinkle dobbeltleddet og vri rundt. Lugger det litt må det byttes. Og slark på mellomaksel medfører slark på utgående lager på fordelingskassen. Vibrasjoner banker lageret så det slites hurtig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Har du sentersperre kan det være en ide å kjøre en tur uten en av akslingene for å se om vibrasjonen blir borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 Sjekk gjerne motorfestene også. Er det ikke luft over hullene i underkant har de kollapset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.