Gå til innhold

P38 DSE starter ikke


LarsP38

Anbefalte innlegg

Har skiftet til en annen innsprøytningspumpe. Samme bosch nummer som den gamle. Får ikke diesel til dysene. Jumpa pumperelé så det kommer diesel fra tank til pumpe. Bilen har stått i 2mnd uten batteri tilkoblet. Kan det være BECM og ECM som har mistet sync? Er det ellers noen elektronikk i pumpa som er synket med ECM?

Hva kan jeg måle for å bekrefte eller avkrefte BECM/ECM syncproblem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke måle dette noe sted. Du kan gå inn med diagnose og se om den er i alarmed state eller ikke.

  • Alarm status: The current status of the ECU. i.e. if it is not in receipt of a valid EDC code before starting is attempted, it will go into alarm thus inhibiting starting

Dette er fra Blackbox hjelpe filen for EDC .

Vanlig feil for at dette skjer er kontakten i A stolpe høyre side som irrer. Sjekk den først.

Det er lett og ta bort startsperren i ECU , man trenger bare noen med tilgang til en eeprom programmerer. Trenger du info kan jeg sende det til deg. Jeg har lagt ned sjappa mi helt i Norge da jeg flytter til Bulgaria nå i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...