Gå til innhold

Webasto Discovery4


hotti

Anbefalte innlegg

Webasto Discovery4!

Når jeg trykker på fjernkontroll knappen så lyser den grønt og det kommer et klikk fra området rundt dieseltanken så starter en surrelyd rundt torpedovegg også en viftelyd fra webastoen som varer i ca 1 min så blir det stille,noen som vet hva som gjør at den ikke starter?

Har ingen feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

 

Får den diesel? 

Om den ikke begynner brenne, så ville eg sjekket om den pumper fram diesel, 

Pumpen skal typisk lage klikke lyder, da den pulser... 

Snakker nå utfra D3, men burde være samme opplegget. 

 

Er det nok diesel på bilen, har den vært prøvd startet med for lite diesel, vil den antagelig gå i lock up...

 

Vanskelig å si så mye mere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har hatt samme symptomer på min D4, bytte av brennkammer løste problemet. Finnes en del info om bytte/overhaling i andre tråder her inne. Vet ikke alder/km-stand på din bil men Webastoen på min 2010 modell streiket etter ca 210000 km 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og prøvde og se på den nå og den var gått i lock out mode så slettet den igjen,nå starter vifta inni bilen og det blir en lyd i webastoen før den begynner og suge luft i inntaksrøret i ca 30-40 sekund før det blir helt stille.(det gjor den ikke før)

 

Hvordan fungerer det med dieseltilførsel til webastoen? hvor ligger den pumpa som gir ett klikk men som skal tikke regelmessig? er det noe filter som kan gå tett,går det og blåse mot tanken fra slangen i webastoen uten og skade noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennkaneret bør skiftes. Ikke vanskelig å skifte, 2-3 timer arbeid. Bare kjøp riktig type . Webasto kun vevo eller vvt, det er skrevet på Webasto. 
 

du kan også kjøpe loom først for diagnose med Webasto programvare som lastes ned. 

 

https://fnltd.co.uk/shop/fbh-diagnostic-loom-p66.html

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at Webasto har begrensing 800 arbeidstimer og deretter vil slute funke.  Den er programmert fra fabrikk, men det finnes løsninger på internett. Det er error 22h som du har. 

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webasto feilsøking er vanskelig fordi det kan være så mye. Når det er sagt har jeg en opplevelse at de fleste webasto problemer stammer fra defekt brenner. Det er vanskelig å se om brenneren er defekt. Man kan slette feilkoder også kan webastoen gå, eller forsøke å starte, og man kan få en opplevelse av at brenneren fungerer, selv om den er defekt.

 

Jeg rengjorde brennkammeret på min, sjekket diesel tilførsel, sjekket eksosen osv, men den fungerte fortsatt ikke. Til slutt kjøpte jeg ny brenner inkl pakningssett hos Nardo Bil (Land Rover). Etter det har webastoen fungert strøkent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte hjelper det ikke å rengjøre brennkammeret fordi den delen som kokser igjen er et lite hull i porselentoppen oppe på brennkammeret. Det er mulig å ta den fra hverandre, men risikoen er stor for at den kn dele seg eller at festene ryker, se vedlagte bilder. Jeg har byttet brennkammer to ganger på D3 som jeg har hatt siden 2010. Da var den gått 67000 km. Byttet for andre gang for ikke lenge siden. Nå har den gått 222000. 

DE322334-B062-46BA-8FC2-CEB127330C81.jpeg

82AA81B7-84C1-4465-9441-267A2AF0289F.jpeg

7010B05B-1982-4460-BF68-949B8B909B8B.jpeg

5A9021C1-7270-446B-8F85-E58313BB705C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki,kansje vi må ta løs webastoen igjen og prøve og ta løs den delen som du har bilde av,vi hadde bare løs glødepluggen..

 

Forstår det sånn at man må kjøpe hele saken ny(brennkammer og glødeplugg komplett,) hvor kjøper folk dette fra i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha googla og lest opp og ned så fant jeg ut at det måtte være glødeplugg/brennkammer så kjøpte det nytt og monterte det og skuffelsen var stor når den fortsatt oppfører seg som før og gir feilkode 22...

Endret av hotti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hotti said:

Etter og ha googla og lest opp og ned så fant jeg ut at det måtte være glødeplugg/brennkammer så kjøpte det nytt og monterte det og skuffelsen var stor når den fortsatt oppfører seg som før og gir feilkode 22...


webasto funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du laste opp ny video etter skifting av brennkammeret? Det er interessant å se på flame detector Ohm, og fuel pump som beveger seg ikke. Heating energy viser at ingen brenning skjer. 
 

kan du kjøre diesel pumpe test? 

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...