Gå til innhold

Freelander 2 diesel lekkasje


stefancvij

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Har en Freelander 2 som jeg nettopp byttet glødeplugger på, noe som var en lang og forferdelig jobb (hvertfall for meg). Fulgte en liste som noen andre hadde skrevet på engelsk som var veldig kjekk og alt gikk stort sett greit, bortsett fra noen skruer som var godt gjemt unna og nesten umulig å finne.. Etter jeg fikk satt inn nye glødeplugger og smalt alt på plass igjen merka jeg at det begynte å lukte diesel når bilen ble varm, bøyde meg for å se under bilen og da lakk det litt diesel.

 

Hvis jeg følger røyksporene så ser jeg at det ligger litt diesel i bunnen av "fuel return lines", de grønne tappene ved innsprøytninga. Dette var jo noe jeg måtte ta av for å få glødeplugg-jobben gjort, og når hele jobben har gått stort sett knirkefritt er det synd at dette skal ødelegge. Har prøvd å ta de av og på igjen 3 ganger men lekker fortsatt. Noe annet jeg også legger merke til er at diesel returen på dieselpumpa ser ut som har luft i seg og går ikke reint, er dette pga. lekkasjen eller må jeg lufte den for at den skal fungere ordentlig?

 

Dere som kanskje har litt erfaring med dette, er dette noe som pleier å få lekkasje i seg over tid eller er det bare jeg som har montert de feil/ikke passa godt nok på? Evt hvordan får man fiksa dette? Har lagt ved youtube video der dere kan se lekkasjen

 

https://www.youtube.com/watch?v=OsSc8tuISyY

 

Hjertelig takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har gjort samme jobben for en tid siden, var heldig og slapp strafferunde. Umulig å være sikker basert på videoen, 
men ser jo ut til å være retur-harness som er lekk. 
Her er link til del:
https://www.advancedfactors.co.uk/dw12-fuel-injectors-pipes--glow-plugs-11220-c.asp

 

Lufting av system er helt nødvendig, men er relativt enkelt (men vær forsiktig med trykkluft):
https://www.youtube.com/watch?v=xUqJuz6ABY0&ab_channel=Безспецов

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenker også at det fort kan være fra den returen siden det er den eneste delen jeg fikla med i det området. Så at det var noen o-ringer på pluggen der man klikker de fast også om jeg ikke tar helt feil? Tror du jeg må bytte o-ringer samtidig som den harnessen? 
 

Glemte jo selvfølgelig helt å lufte pumpa, får krysse fingra for at pumpa også ikke må byttes. I mitt hode tenkte jeg at pumpa oppførte seg sånn pga lekkasjen. Blir vell litt rar når man holder på å skru utover natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...