Gå til innhold

1967, s2 - med mye s3 montert 88 Land rover.


Kise

Anbefalte innlegg

Etter mange år, med en underliggende drøm om å få meg en seriebil er det endelig gjort.
Kjøpt en ihjælskrudd bil, med 5-6 lag lakk/maling, og godt og blandet av det meste av deler, ikke fått helt oversikten enda.

Ønsket er å dra den litt mer mot originalt utsende - kanskje blir den tatt helt tilbake til s2, men i første omgang i rettning av en s3 70 tals isteden for der den er nå hvor den ikke i mine øyne passer inn noe sted.
 

151299626_502563211140907_3198917937314248783_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lafterolf skrev:

Er det den med millitær maling som lå på finn nylig?

 

Gratulerer. Det blir spennende å følge med på.:)

Hei
Nei jeg tror ikke det, intrykket mitt er at dette er en sivil bil.
Men det er gjort mye med den, i både positiv og negativ forstand, så jeg er ikke sikker på noen ting enda.

Kise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, gautes skrev:

Husk at det ikke er motor bak og bensintank foran. cool

Men du er kanskje kurert for bobler nå ?


Litt usikker på hvilken sykdom jeg egentlig har jeg.. hehe 
Men det er i alle fall noe med for mange prosjekter.
1302, 1302s med soltak, T3 doka, og nå LR 88 ..

Driver å forsøker å finne ut hvilke clutch pumpe og hvilken clutch slave jeg skal ha.. Er det mye forskjellig der ute så det er lurt å ta av før jeg bestiller?
Samme med nye pumper til alle 4 tromler. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har clutchmaster eget reservoar er det den til S3 t.o.m. TD5 som brukes.

Slave som sitter på v.side av girkassa = S3.

Høyre side = S2 - 2A.

 

Sjekk antall bremsepumper foran. 2/hjul =S3, 1 stk S2(tidlig A) .

Bak mener jeg er likt på S2-2A-3. Men banner ikke på det.

 

Ikke helt riktig med modellskiller men en grei rettesnor om jeg husker rett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, gautes skrev:

Har clutchmaster eget reservoar er det den til S3 t.o.m. TD5 som brukes.

Slave som sitter på v.side av girkassa = S3.

Høyre side = S2 - 2A.

 

Sjekk antall bremsepumper foran. 2/hjul =S3, 1 stk S2(tidlig A) .

Bak mener jeg er likt på S2-2A-3. Men banner ikke på det.

 

Ikke helt riktig med modellskiller men en grei rettesnor om jeg husker rett.

 

Supert takk  =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Spraye på litt kontakt lim....

IMG_20210313_164211.jpg

Og på andre siden :

IMG_20210313_164205.jpg

 

 

Så mens limet tørker, får jeg bremse rusten litt-- vet det er å utsette problemer.. men kanskje bremser det nok til at det ikke blir sååå mye værre før man får tatt det ordentlig..
(blanda  fargen selv, kunne vært litt mer grønn men får holde.. inntil videre.)

 

IMG_20210313_164203.jpg

 

 

så er det bare å slå seg løs... håper limet sitter.

.

 

 

 

IMG_20210313_172317.jpg

 

 

Første del av dør-trekk ferdig.
Dette er kanskje en unødvendig del på en bil - men jeg håper dette blir fint uansett.

IMG_20210313_172541.jpg

 

 

 

IMG_20210313_165333.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fullført dørtrekket for førersiden, og forsøkt å finne ut hvordan jeg ønsket feste disse i døren.
Jeg har enda ikke bestemt meg helt så jeg har festet de med miderligtidige plastklips.
Disse regner jeg som engangs, omtrent som strips..

Høytaler ring montert, for å få plass til dybden til høytaleren, og lyden ble ikke så værst, ikke noe høye mål for lyd, annet att jeg elsker musikk når jeg kjører.

IMG_20210314_143623.jpg

IMG_20210314_181620.jpg

IMG_20210314_181624.jpg

IMG_20210314_201107.jpg

IMG_20210314_201114.jpg

IMG_20210314_201639.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da jeg er litt usikker på hvilket turtall motoren ligger på, når jeg er ute å kjører vurderte jeg å sette inn en turteller.
Men jeg klarte ikke i farten å finne noen jeg likte. Jeg har også savnet en klokke, og tenkte at kanskje kunne jeg slå flere fluer i en smekk.

Resultatet så langt:

2 (2).jpg

Endret av Kise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitale dingzer i en seriebil ? :o

Her er det på tide med anullering av kjøpet.

Men plastproppene var en pen løsning .

Isolerte du litt i døra og en runde antirust i samme slengen ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, gautes skrev:

Digitale dingzer i en seriebil ? :o

Her er det på tide med anullering av kjøpet.

Men plastproppene var en pen løsning .

Isolerte du litt i døra og en runde antirust i samme slengen ?

 

Hehe, ja vi får se om jeg kan få det til å bli til å leve med. Tror ikke det ville passet inn på et orginalt serie 2 dæsj...
Men kankje kan jeg få det til å bli ok i et ellers slitent serie3 dæsj.

Plastproppene ser ut til å fungere ok, - dørenes rammer var slitne, og til tider svært tynt.
Det var tydelig at de hadde rustet innenifra. 
Jeg brukte en stålbørste på drill og fikk vekk det meste av synelig rust. Sprøytet så rammen innvendig med ovatrol, og malte over med bengalakk i to lag.
Så sprøytet jeg en voksbasert hulromspray inne i dørene - og inn i de 7mm hullene til plastklipsene, så et kom godt med spray også inni rammen.
Jeg la ikke inn noe isolasjon. I bilen min var det limt inn noe skummplast i innsiden av dørene og i taket. Men det virker som den er for tett og låser fuktigheten mellom seg og platene. Noe som har resultert i at aluminiumen har fått en eller annen korosjon, på alle flater som ikke hadde 100% dekning av maling.
Ingenting alvorlig enda, i alle fall ikke tatt i betraktning resten av bilen, men syntes det var ok uten noe videre isolasjon enn dørtrekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Driver å forsøker å rense frem til de galvaniserte delene fra år med på-klasket maling.
Forsøkt med litt forskjellig malingfjernere - med mindre hell, virker som om at noe av malingen renner av, men andre typer ikke løsner i det hele tatt.
Steamer / høytrykksspyler har jeg hittil hatt mest suksess med, og har fått av en del.
Men det er noe tynt galvanisering rundt om - vurderer å bruke kald galvanisering fra jotun 
https://paint.artificergoods.com.au/product/galvanite/
 

 

181605371_1014558345741712_2535177333834227686_n.jpg

181382023_256273816246667_9024054712538462035_n.jpg

Endret av Kise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så, var det på tide å se om jeg kan få styresnekke til å lekke mindre enn en liter i uka... 

Så en ekstra er kjøpt inn, og arm demontert.  Flate den armen satt, ble sikkert lagt på noen tonn vekt før den slapp. 

IMG_20210725_125429.jpg

Vaske vaske... 

 

Så ble alt demontert å inspektert. 

IMG_20210725_141027.jpg

 

Holdeplater ble vasket og så sandblåst. Og grunnet og klare for dekkmaling felles med styresnekka når alt er satt sammen. 

IMG_20210725_124600.jpg

 

Desverre var det en del porer på styre "Akselen" , lite å gjøre med det - - får bare håpe det går ok. Og det påvirker jo ikke om den er tett. 

IMG_20210725_152412.jpg

 

Inn med nye kulelagerbaner og nye kuler. 

IMG_20210725_162846.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20210725_120955.jpgIMG_20210801_210057.jpgIMG_20210801_210053.jpgså har brakkettene blitt sandblåst, grunnet med zinga (mitt første møte med den "berømte" sink malingen, så får vi se...) 

 

Avslutter med bengalack sort på braketter, og matt spraylakk-motor på ratstammerør

 

Hehe herder lakken med diselvarmeren på veggen.. 

 Hehe

IMG_20210801_210618.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipte den litt, men planen er å overhalt den styresnekka som sitter i bilen nå. Er rattstammen til den like stygg, så dreier jeg av hele lagerbaner og gjør klart for et komplett lager isteden. 

 

Ser disse rattstammene er dyre, og kan ikke forstå at man ikke har utbyttbare lagerbaner mot den. Men det kan jo lages :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, @le skrev:

Hva for et gøy instrument er det du har bak kanonmunningen?

 

 

IMG_20210803_211814.jpg

Forvrengningsanalysator :D

Alt har fått behandlingen: vask, sandblåst, ny vask, zinga, to lag maling, og nå ett lag med ovatrol før innsmuring i fett. 

Styrestamme er klar for nytt lager, lageret kom levert med ca et knappenålshode med fett, så her skal det presses inn nytt fett før montasje. IMG_20210803_212257.jpg

IMG_20210803_212913.jpg

Endret av Kise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...