kes Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Leter etter akslinger til Defender og har kommet over https://delebil.no/ disse har jeg ikke handlet med før. Finner masse fine deler i Sverige via den siden, ser ut til å være en gruppering av huggere som heter Atracco. Noen som har handlet via disse? Frakten er jo en liten grunn til bekymring, må ut med 3.363,- for å få en aksel til landet, men det ser ut som jeg kan legge til flere varer innenfor den prisen, så om noen andre trenger noe så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Nå aner ikke jeg hvilken Defender du har eller årsmodell, men vanligvis kan man bruke akslinger fra både D1 og Range Rover Classic, det er samme akslinger. Har du 110 av litt eldre årgang, eldre enn 02, så er det salisbury bak, men Roverakslingen passer rett på der også om du bruker litt lengre mellomaksling. Eller du kan legge pengene på import i deler og overhale de du har. Akslingene er laget for å bære lettskridde og overhaling er ikke så mye jobb. Brukte akslinger kan fort være utslitte de også. Overhaler du blir de som nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 16. februar 2021 Del Skrevet 16. februar 2021 Hvis ikke diffen er gåen kan du nesten overhale begge akslene for den prisen du nevner, inkludert bremser og alt. Og som Rolf sier, ikke så veldig vanskelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Det bør kanskje nevnes at det kan være mye slakk mellom planethjulsaksel og diffhylse . Usikker på om man da kan bruke Salisburyhylse fra seriebil. Generelt sett føler jeg at Salisburydiffene er bedre bygget enn de andre med kort snute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kes Skrevet 17. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2021 Takk for innspill. Bilen er en '99 HCPU, jeg begynte på en tråd i Kjøpes; http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/100921-salisbury-diff-eller-bakaksel-øk/ Tanken var å kunne ha en aksel og jobbe på i fred og ro inne i varmen, har ikke garasjeplass egnet til bil for tiden. Jeg har aldri satt mine bein i en diff før så jeg regner med at dette vil kunne ta litt tid. Så for å ha bilen kjørbar i perioden så kom altså ideen om en ekstra aksel, for så og sette den over på bilen når alt var klart. Ikke helt økonomisk optimalt, men praktisk, og så vil jeg jo ende opp med den originale akselen som en slags reserve. Men ingen som har erfaringer med delebil.no, altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Om du ikke må inn i diffen så overhaler du haugevis med akslinger på tiden du trenger bare på å bytte aksling. Dvs, det er ikke mange deler du trenger å bytte. Nye stikkakslinger og medbringere er normalt nok til å fjene det meste av slakke. Står bilen på stålfelger er det 5skruer, 17mm hode, trekk ut, ny pakning på medbringer og dytt inn nye stikkaksler. Jobben tar bare minutter. Hjullager tar litt lengre tid, men helt overkommelig ute på en gårdsplass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.