Gå til innhold

Erfaringer med delebil.no


kes

Anbefalte innlegg

Leter etter akslinger til Defender og har kommet over https://delebil.no/ disse har jeg ikke handlet med før. Finner masse fine deler i Sverige via den siden, ser ut til å være en gruppering av huggere som heter Atracco. Noen som har handlet via disse?

 

Frakten er jo en liten grunn til bekymring, må ut med 3.363,- for å få en aksel til landet, men det ser ut som jeg kan legge til flere varer innenfor den prisen, så om noen andre trenger noe så... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå aner ikke jeg hvilken Defender du har eller årsmodell, men vanligvis kan man bruke akslinger fra både D1 og Range Rover Classic, det er samme akslinger.

 

Har du 110 av litt eldre årgang, eldre enn 02, så er det salisbury bak, men Roverakslingen passer rett på der også om du bruker litt lengre mellomaksling.

 

Eller du kan legge pengene på import i deler og overhale de du har. Akslingene er laget for å bære lettskridde og overhaling er ikke så mye jobb.

 

Brukte akslinger kan fort være utslitte de også. Overhaler du blir de som nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør kanskje nevnes at det kan være mye slakk mellom planethjulsaksel og diffhylse .

Usikker på om man da kan bruke Salisburyhylse fra seriebil.

Generelt sett føler jeg at Salisburydiffene er bedre bygget enn de andre med kort snute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Bilen er en '99 HCPU, jeg begynte på en tråd i Kjøpes; http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/100921-salisbury-diff-eller-bakaksel-øk/

 

Tanken var å kunne ha en aksel og jobbe på i fred og ro inne i varmen, har ikke garasjeplass egnet til bil for tiden. Jeg har aldri satt mine bein i en diff før så jeg regner med at dette vil kunne ta litt tid. Så for å ha bilen kjørbar i perioden så kom altså ideen om en ekstra aksel, for så og sette den over på bilen når alt var klart. Ikke helt økonomisk optimalt, men praktisk, og så vil jeg jo ende opp med den originale akselen som en slags reserve.

 

Men ingen som har erfaringer med delebil.no, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke må inn i diffen så overhaler du haugevis med akslinger på tiden du trenger bare på å bytte aksling.

 

Dvs, det er ikke mange deler du trenger å bytte. Nye stikkakslinger og medbringere er normalt nok til å fjene det meste av slakke. Står bilen på stålfelger er det 5skruer, 17mm hode, trekk ut, ny pakning på medbringer og dytt inn nye stikkaksler. Jobben tar bare minutter.

 

Hjullager tar litt lengre tid, men helt overkommelig ute på en gårdsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...