Gå til innhold

Svindlet av nettsiden sdupwa på sdupwake.com


Paal

Anbefalte innlegg

Fruen pleier vannligvis ikke å vise særlig interresse for kinapakker som kommer til meg, men da hun her forleden dag kom inn med en liten pakke fra postkassen, hang hun over skulderen av nyskjerrighet. Stor var overraskelsen for oss begge, da det som var inni var en Cartier smykkeeske med en ring inni. Har du kjøpt morsdagsgave til meg var første gledes-utbryddet til fruen, før det gikk over til et surmaget "Hvilken elskerinne er det du har kjøpt denne til" da det viste seg at den var for liten for henne.

 

Jeg hadde jo ikke bestlilt noe slikt, men da jeg googlet litt, så fant jeg fort ut at jeg ikke var den første som hadde fått en slik ring i stedet for noe annet som var bestilt:

 

  https://www.chinapostaltracking.com/qa/unsolicited-package-received-with-possible-fraudulent-activity-62310/2/

 

Når jeg attpå til googler kundeservice kontakten: NATASHA@CUSTOMERSERVICEMODE.COM så ser jeg at, det ikke er første svindel-siden de har opprettet:

 

Ut fra denne   https://de-reviews.com/soygspk/

 

Så har de også operert med svindel-sidene  

Nbariktel, Mgcyueha, Millenj, Qhrtwo, Agrotreer, Ajelanie, Sknytoxt, Mesghalehv, MrtasfiyenTop, Maiskisd, Noushinx, Adzygg, Mokmaskw, Dyooves, Spresfly, Klikplcz, Ixooxoo, Gsalunkhe, DeditrimTop, Tmarutr, Wapelsinka, Thevyrai, Tfriessnig, Osianhe, Ksgkhy, Bumbumn, Istival, Efreemmc, Umixture, Hjoomla, Mmsmghee, AvizerqTop, Artwefxp, MsodancaTop, Ymengia, Qninok, Baivim, Djmpbygg, Ikinchlaw, Cyrusgemn, KgopurchTop, Aurikp, Xnjafimpr, Hiltonbetq, DrugkemkGiatlahuepHdoojzie, Konfidayk, Inyuna, Poaiag, Ntylerp, Ndecostok, Mgukesi, Yjbcoms, Verkenl, Ytruongtin, KjixdoDyncorefSfhipiZimoveist, RwagenTop, Baivim, Djmpbygg, Envyherv, Konfidayk, Inyuna, Tntrcrn, TbooxtopTop, Nsamweb, Dchivey, Ptaormina, Enydtobd, Ybatteryt,

 

 

Så til spørsmålet: Er det noe sted jeg bør registrere SDUPWA som en svindelside? Prøvde å google navnet før jeg bestilte derfra, men fikk ikke opp noe da sidene var forholdsvis nystartet.

 

Er det eventult noen som skulle ha en girmotor av typen: "Hollow-shaft Gear motor Kenta K9117057, 2RPM" til en italiensk pelletsovn liggende?

Importøren har lagt inn årene for mange år siden og disse italienerne vil ikke sende reservedeler til Norge.

Tror nok jeg ender opp med å frese nytt tannhjul selv. Fruen fryser og lurer fremdeles på hvem jeg har på si....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lite poeng å rapportere denne typen svindelsider. De bytter domenenavn raskere enn du rekker å tømme et shotglass. Du kan eventuelt rapportere det til google, da vil de i det minste ikke dukke opp særlig høyt i søkeresultater en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...