Trond O Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Hørte litt mye skrangling i fra venstre bakdekk, såg på bremseskiven at den var veldig ru, etter en litt for spennende hjemtur med en del støy fikk jeg tatt av bakdekket og sett på bremsen.... der var ene klossen vekke. Andre klossen var om trent ikke slitt i det hele, noen som har opplevd lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Ja. Trege pinner og/eller stempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Klassisk problem. Bytt både kaliper, pinner,skiver og parkbremsbånd med en gang så er problemet løst for lang tid. Sjekk også tilstanden på parkbrems kablene og skjold når man først er igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Nesten helt sikkert glidepinnene dine når den sliter utvendig som på bildet. Stempelet er kraftig nok til å dra pinnene ut når du trykker på pedalen, men det frier ikke skikkelig når trykket slipper opp, og du har en kloss som konstant har press mot skiven - og blir raskt slitt vekk. Jeg har hatt sånne pinner som har sittet godt nok fast til at jeg vrei dem tvert av når jeg skulle ha caliperen ut (riktignok ikke D3 - de har jeg aldri skrudd på, men konstruksjonen ser veldig standard ut) Enig med @Norwegian wood - har selv prøvd diverse triks med rengjøring smøring og annet, og har som oftest endt opp med et en eller ennen filledetalj gjør at problemet er tilbake etter kort tid. (eller enda mere morro - et annet, og nytt, men relatert problem) -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond O Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 Takker for svar, calipere og skjold er bestillt, hadde i grunn planlagt jobben i fra før men dhl tok litt lengre tid denne gangen, en ukes leverings tid, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 2 timer siden, Trond O skrev: Takker for svar, calipere og skjold er bestillt, hadde i grunn planlagt jobben i fra før men dhl tok litt lengre tid denne gangen, en ukes leverings tid, Ved bytte av skjold må dessverre hjullagere også presses ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond O Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 3 minutter siden, Norwegianwood skrev: Ved bytte av skjold må dessverre hjullagere også presses ut F.... det hadde jeg ikke regnet med, får lappe det sammen inntil videre, ny caliper skal i allefall være her på tirsdag,, ser ikke så greit ut dette stempelet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Auda, det bør nok byttes Sørg også for at klossene ikke sitter for stramt i festeblikket. Ofte det som også gjøre at klossene henger litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Disse finnes i USA , men dessverre dyre. https://www.roverparts.com/brakes/kits/LR048812ABP/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Jeg hadde samme problem på en Pajero jeg hadde - og jeg slisset opp et sett nye bakplater, og sveiset de sammen igjen etterpå der de skulle være. Optimalt? Nope - men det fungerte helt fint, og jeg slapp å splitte akslingen.. -C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 5 timer siden, Norwegianwood skrev: Ved bytte av skjold må dessverre hjullagere også presses ut Vet noen kutter skjoldet, og monterer det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond O Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 2 timer siden, Norwegianwood skrev: Disse finnes i USA , men dessverre dyre. https://www.roverparts.com/brakes/kits/LR048812ABP/ Ja de var fælt dyre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Skulle gjerne hatt en prat med den geniale konstruktør av det makkverket bak der. Tenk å lage noe så plundrete når det finnes enkle løsninger med delte bakplater og kalipere med integrert parkbrems. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Får man ikke et sett med ombygging til nettopp det @Norwegianwood? Mener jeg så det på Youtuben til powefuluk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 32 minutter siden, jorgenht skrev: Får man ikke et sett med ombygging til nettopp det @Norwegianwood? Mener jeg så det på Youtuben til powefuluk.. har lett etter det tidligere men ikke funnet noe men det er klart det er muligheter. Hadde samme aktuatoren på en Renault vi hadde men den var rigget med parkbremskalipere og følgelig null problemer. Må se om jeg kan finne den videoen til powerfuluk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Husk å smøre opp stempelet på de nye kaliperne. Jeg byttet alle mine i 2019 og et år senere låste de seg og bremsene gikk varme. Ny runde med demontering og smøre opp. Bare et tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Hint nummer to - viktig med riktig fett. Har bomma der en gang eller to selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Fulgte med masse fett som jeg smurte glidepinnene med, men det var ikke en selvfølge at jeg måtte ut med stemplene også synes jeg da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Har aldri smurt stempler, og det har nå gått bra i mange år. Den delen av stemplene som er inne i kalipperen vil jo være omsluttet av bremsevæske, og det som kommer ut vil uansett være utsatt for elementer hvor jeg sliter litt med å forstå at eventuell smøring vil vare særlig lenge. Men det er bare mine erfaringer og tanker om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 8 timer siden, trondshj skrev: Har aldri smurt stempler, og det har nå gått bra i mange år. Den delen av stemplene som er inne i kalipperen vil jo være omsluttet av bremsevæske, og det som kommer ut vil uansett være utsatt for elementer hvor jeg sliter litt med å forstå at eventuell smøring vil vare særlig lenge. Men det er bare mine erfaringer og tanker om det. Det var også min tanke til bremsene hang. Har aldri hatt behov for å smøre opp stemplene før på noen biler. Etter litt over 1år satt de altså bom fast og jeg måtte jobbe hardt for å få de ut. Var bare et tips for å spare trådstarter for litt ekstra jobb om han er uheldig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond O Skrevet 5. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2021 Takker for tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.