Gå til innhold

Mangler strøm til coil, classic


Magnumresponse

Anbefalte innlegg

Det var litt forskjeller ute og gikk avhengig av årgang , motorstørrelse , produsent av tenningsanlegg og type drivstoffforsyning.

Men 1987 ? hadde vel sprut og elektronisk tenning om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ja, original denne. Driver og går over diverse releer, i håp om å finne synderen til den periodevise strømmangelen, og jaggu var det på sin plass å gå over litt også, mye irr. Har også oppdaget at denne kondensatoren/motstanden som står ved coil, ikke er koblet til noe sted... hvor skal den kobles? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, fant mere som var rufsete også, deriblant tenningslåsen. Den har vært åpnet tidligere og var sammenføyd med strips av ymse kvalitet.

Fikk gjennopprettet kontakt igjen og strøm ser ut til å være tilbake til coil. Men nå forsvant lyset i oljelampa, så det er vel ikke sikkert det er mulig å starte den enda, for den har vel en connection med drivstoffpumpe, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kontakten fra coil til tenningsfordeler som var prestert satt feil vei.

Er spor på den for å vanskeliggjøre dette, men utrolig hva man klarer når overivrig.

En god natts søvn og en god morgenkaffe hjalp til å finne feilen.

Motor går veldig fint nå, glad jeg fikk ryddet opp i dette før de nye delene skal monteres.

Takk for tips/hjelp/råd.

20210213_065645.jpg

20210213_065527.jpg

20210213_065519.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, googlet litt rundt tema i går kveld, og såg raskt det du viser til, bl.a på et folkevognforum. Men når elektronisk tenning, som på denne, forsvinner gnist, uten tvil. Får bare ta med erfaring, det kan jo være at noen får bruk for informasjonen en gang. Veldig artig å ha maskinisten operativ igjen ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du ser ut til å ha løst det, men denne hadde jeg god hjelp i ved feil i tenningsanlegget.

Utrolig stor forskjell i målte verdier på gamle, nye, originale og 3- parts deler. Endte opp med en herlig kombinasjon av gammelt og nytt, originalt og u-originalt avhengig av hva som ga de beste resultatene. Sluttresultatet ble bra :)

 

IgnitionTesting01.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...